lördag 13 januari 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Dagens Hoppa på tåget 🚂 KAN bli mitt sista beroende på vissa personliga åsikter 🤫 men nu står jag här redo att Hoppa ombord på tåget när eller ska jag säga OM Åke från Klyktattarland kommer… förra veckan stod jag och väntade, men då dök Åke aldrig upp, det kan ju hända att tåget inte klarade den Norrländska kylan eller om tåget helt enkelt körde fast i snökaoset söder om Dalälven, men en gång är möjligen acceptabelt, två gånger är en gång för mycket…

Dagens ord är GULD 

Thailändska paviljongen Ragundadalen






Thailändska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailändske kungens Chulalongkorns besök 1897

En speciell sorts sevärdighet inte helt vanlig här i vårt avlånga land absolut värt att besöka och jag lovar att det finns GULD

Allt som glittrar är inte GULD men det finns GULD korn ☺️





Om det blir samma visa om igen att Åke och tåget inte trafikerar Norrlands inland så blir detta min sista lördag med Hoppa på tåget 🚂 

13 kommentarer:

  1. Mycket fint guld här i ditt inlägg! Hoppas att du kommer med även i fortsättningen. Tåget gick ju förra lördagen också så jag förstår inte riktigt hur du kunde missa det?
    Du är i alla fall länkad till Åkes inlägg och i mitt också.
    Den Thailändska paviljongen finns i Sverige eller hur? Otroligt fin.
    Ha en finfin dag, med varma men regniga hälsningar från Madeira! Maderian madera..🥰.

    SvaraRadera
  2. Visst finns det guldkorn=)
    Du är länkad hos Åke idag- han har ju legat på sjukan sen nyår.....så han kanske spårade ur lite pga morfinet då det var kallt och isigt norröver?
    Snygg tolkning Åsa! Ha en bra lördag, själv kramar jag ur det sista av vintersommaren jag har =) kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att du kommer med tåget! Tjusiga bilder som väntar på Åke. Även himlen kan vara guldig. Så var den för mig igår då jag dristade mig ut på gårdsplan. Idag är det silver men verkar komma nån rosa strimma.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin paviljong och en tilltalande sevärdhet på en lite oväntad plats. Kan tänka mig att det finns rejält med guld där att beskåda.
    Ja, nog finns det guldkorn och en vacker himmel är verkligen inte det sämsta!

    Önskar en god lördag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu får du förklara dig lite bättre. Tror du jag ligger på operationsbordet för skojs skull på självaste nyårsaftonen till 23:58? Vet du verkligen hur en blodförgiftning kan sluta?

    SvaraRadera
  6. Jo så här är det att jag gjorde mitt blogginlägg till Hoppa på tåget lördag 6 januari och kommenterade hos Dig… ärligt talat så frågade jag dessutom typ vad som hänt/vad Du gjorde på sjukhuset… fick inget svar, känner inte Dig och Nej Du har inte kommenterat hos mig – vilket Du absolut INTE behöver om jag nu inte hängde på Hoppa på tåget, eftersom Du kommenterat hos andra jag följer så vet jag att hur omtöcknad Du än var en vecka efter operation så kunde Du ändå hänga på Skyltsöndag och Färgsprakande fredag så därför tyckte jag att NÄR jag nu löste en biljett till KAMERA så kunde Du typ lämnat 👋 ett jag kräver inte mer.
    Så yes box allright nu har jag förklarat mig och ifall Du känner att jag inte bör hoppa på tåget fler gånger så kan Du ju skriva en krumelur.

    Och vill Du fortsätta diskussionen så har Du min mejl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta.. men har du läst vad Åke skrivit på senaste Hoppa på tåget? (Idag) Där han till och med ber om ursäkt om han missat skriva till någon ??

      Radera
  7. Du har uppenbarligen missat att Åke legat på sjukhuset i två veckor. Så jag förstår hans kommentar. Tyckte det var helt fantastiskt att han överhuvudtaget orkade lägga upp utmaningen de senaste veckorna. Han hade drabbats av sepsis och är fortfarande inte frisk, men han fick i alla fall komma hem från sjukan igår.
    Dina bilder är i alla fall perfekta till temat idag. Och du har varit länkat hos Åke sedan du började vara med.

    SvaraRadera
  8. Härligt att få se Thailändska paviljongen! :) Har tyvärr ej varit dit ännu, var tid har sin sak.. Men väldigt fina bilder med guld :) Men det finns mycket som har guld i sin mening utan guld som glimmar ;)


    Men vad läser jag i din text? Det verkar som att du ej varit inne på Åkes sida och fått uppdatering??
    Alla väljer väl själv om man vill delta i olika utmaningar - MEN att skylla på att Åke ej hämtat upp dig?? Nej.. han har inte glömt bort dig...Han hade dig med nu på båda avgångarna med en text om att han låg på IVA - operation på Nyårsnatten..

    Önskar dig en fin lördags kväll och helg! :)

    SvaraRadera
  9. Nej jag har inte missat att Åke varit på sjukhus, vad han gjorde för vet jag inte då min kontakt med honom är Hoppa på tåget Men eftersom han svarade på min kommentar i hans blogg där han bloggade om olika kameror så antog jag att han kunde kommentera hos mig… och som jag skrev i mitt ilägg att det kanske var kylan i norr eller snökaoset söder om Dalälven som gjort att tåget blev inställt ☺️
    Sen är det ju detta med att väga ord på guldvåg och raka är silver och tiga är guld 😜
    Men nu lägger jag ner denna diskussion om inte Åke mejlar mig.

    SvaraRadera
  10. Så delikat detta palats är! Rikedom och fattigdom skildras ofta mycket tydligt genom guld och glitter! Gäller runtom i världen. Och visst är guld vackert!

    SvaraRadera
  11. Ja nu hoppas jag vi rett ut detta? Jag skrev klart och tydligt som Åsa D skriver att om jag missat någon ber jag om ursäkt. Jag hade nog på plåsterkåkens alla timmar med allt. Att det kom in två Åsa gjorde det hela inte enklare. Jag ska döpa om er till 1 & 2. Sedan svarade jag dig på min sida, och gjorde en tabbe ja.
    Men till din Guld plats, har varit där ett par gånger men förra sommaren gick jag aldrig in i templet, tyckte slanten var överdriven till entrén. Däremot fick jag ett fint samtal med en munk från annan land som aldrig varit i Sverige. Jag skrev om den träffen i min blogg. Har för mig han var från Italien. Jag åt en delikat middag i alla fall. Och har diskuterat med en som höll på att sätta sin drönare i plurret vid bron där. Att du tar guldmotiv från vackra Norrland viste jag ju redan sedan dina tidigare inlägg. Jag har ju varit på dessa platser själv. Nu är jag lite offside på din OK mack här :) Jag hoppas du står redo på perrongen för Knut? Och vi löser upp våra knutar? Och än en gång jag skriver mina inlägg långt före och sätter in dem på tid.

    SvaraRadera
  12. Nu verkar det så infekterat här, helt i onödan tycker jag, Kan vi inte fortsatt bara hålla oss till temat för dagen , jag uppfattar Åke som en synnerligen kompetent lokförare som varit sjukskriven och ändå gjort sitt bästa för att genomföra sitt arbetspass !

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...