lördag 30 mars 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Dagens Hoppa på tåget 🚂 och som vanligt kommer tåget från Klyktattarland och det framförs av Åke från Nacka

Dagens ord är Ingen 💨 utan 🔥 😮‍💨

Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst härifrån på grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gå närmare in på ‼️VARFÖR‼️ så jo men det blir ju så ibland… 

Min magkänsla kurrar motvilligt och skriker tänk Dig för‼️skriv inget som någon kan missförstå eller om det förs vidare skadar någon annan.

Ärlighet skadar ingen… men kan missförstås, det beror på hur det vinklas i andra och tredje hand.

Ingen rök utan eld = om det finns rykten så måste det vara delvis sant.


Dagens ord är ju Ingen rök utan eld 🔥 

Nu väntar jag på att tåget från Klyktattarland ska komma… Lokföraren Åke är inte riktigt piggelin så det kan ta en stund för honom att få ordning på tåget och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya på kram i ett stort påskägg till Åke i Klyktattarland❣️



Den som känner mig vet att jag är lite pyroman, jo men yes jag är fascinerad av elden 🔥 men jag nöjer mig med att elda där man faktiskt får göra upp eld 🔥 





11 kommentarer:

  1. Så ska det förstås vara, man ska elda där risken för brand är minimal. Ni har verkligen en bra eldarplats, grillplats, väl omgärdad. Så sant så, ingen rök utan eld betyder många gånger att det finns en viss sanning i det påstådda. Kan göra det i alla fall.

    Klyktattarland, härligt namn.
    Ha en fin påsk med många goda ägg och trevligt sällskap!
    Påskkram!

    SvaraRadera
  2. Låter bra att pyromanen håller sig till reglerna. Japp bättre att tänka till ett varv extra ibland. Önskar dig en fin påskaftonskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har du snart så fin glöd så att det är dags att lägga på det du ska grilla.

    SvaraRadera
  4. Precis som du kollade jag var ordspråket betyder, egentligen alltså.
    Er underbara eldstad är jag avis på ibland, speciellt när ni grillar korv och eller hamburgare. Eller kanske nåt annat gott. Det är inte många förunnat att ha en eldstad "på altanen" så att säga:-)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från er härliga grillplats!
    Önskar dig en fin påskdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att fler är jag älskar att göra eldar om så utomhus i eldstäder av olika slag, men även kaminer inomhus och bastu.

    Härligt tolkning med underbara bilder av eran egna eldstad, själv bor jag i lägenhet men bara en liten bit utanför mitt hus eller balkong så finns en uppbyggd eldstad där vem som hellst kan gå och tända upp en härlig eld och sitta där och grilla vad som faller oss in.. Men även att bara sitta och njuta de härliga fina dagarna då solen kikar fram.. Din video gillade jag att höra spraket från elden som sprakar i veden.. Så underbart härligt! :D

    Ha en glad fortsättning på påsken! :)

    SvaraRadera
  7. Mycket stämningsfulla foton på en "riktig" brasa!

    SvaraRadera
  8. Känner den ljuvliga rökdoften ända hit ner till Dalarna. Såna enkla saker saknar jag verkligen här i förorten. finns visserligen grillplatser, bara jag stövlar iväg någon kilometer, då är jag nere vid vindskyddet vid vår vackra sjö, så jag ska förstås inte klaga. Min pappa var brandman så jag har aldrig lekt pyroman, tvärtom var jag mycket rädd för elden när jag var yngre. Och är fortfarande försiktig. Man hörde en hel del hemskheter, på den tiden handlade de flesta lägenhetsbränder om sängrökning med katastrofala följder. Tack för härliga påskdoftande eldar med garanterad rök!

    SvaraRadera
  9. Vilken bra tolkning det blev och härliga bilder! Er eldstad och grillplats är verkligen fin så jag förstår att det tillagas ett och annat där.

    Önskar en fin tisdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Idag är jag nog på benen lite… men ligger fortfarande i sängen. Det bor en pyroman inom mig också… snart är det majbrasa och grillen ska inom kort tändas hoppas jag :) Nu har jag lite dålig smak för alla piller jag pular i mig. Jag har haft antibiotika sedan 2 januari och vissa kurer har varit rävgift. Nu går sista kuren ut i veckan… så jag får hoppas jag äntligen återhämtar mig. Jag gillar ditt fina bidrag till ingen rök utan eld. Röd eld till de vita ved klabbarna o la la :) Fint designad grill :) En fortsatt trevlig helg :)
    Med vänlig hälsning, Lokaföraren från Nacka

    SvaraRadera
  11. Jag måste bara kika in här igen, jag kan känna lukten från eldens aromer. Jag ska se om det inte går någon att bära fram min grill/eld bädd så jag kan få på en korv åtmindstående och ta fram en grillpinne.

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...