söndag 14 januari 2024

Skyltsöndag med BP

 Efter gårdagens Hoppa på tåget då jag kom i onåd hos vissa passagerare eftersom jag ifrågasatte Åke… jag skrev: 

”det kan ju hända att tåget inte klarade den Norrländska kylan eller om tåget helt enkelt körde fast i snökaoset söder om Dalälven, men en gång är möjligen acceptabelt, två gånger är en gång för mycket…”

Att tåg blir inställda, stannar och blir stående insående av kyla och snö är ju ingen hemlighet… det händer ju varje gång det blir någon form av rejält vinterväder.

Att jag på så vis skulle förolämpa någon kunde jag som sagt inte drömma om… 

Jag ifrågasatte inte Åke, jag känner inte honom annat än att vi har deltagit i Hoppa på tåget tillsammans. Men eftersom jag sett honom aktiv, både bloggat och kommenterat så hade jag ingen aning om hans hälsotillstånd eftersom vi inte haft någon kontakt.

Nåväl jag tänker inte dra detta i långbänk. 

Idag är det SKYLTSÖNDAG med BP


Bild nummer ett är från Thailändska paviljongen i Ragunda 


Bild nummer två är vald efter min känsla efter gårdagens kommentarer:


Och eftersom jag kör en utrensning ur arkivet så kommer ytterligare en skylt:

Avslutar med en bild från dagens Frostpromenad:

Minus 14 och en kall, ren och fräsch luft

Och med detta från arkivet önskar jag alla och en skön söndag❣️

7 kommentarer:

  1. Nu har jag checkat med facit, det var frivilligt inträde förra sommaren, men hundar fick inte följa med in så kanske det var därför vi ledsnade. 5 st munkar som rest långväga fick jag en fin pratstund med. Det kan vara några somrar före det var inträde för då var vi många fler. På mitt förra jobb hade vi en sådan där knapp på kontoret :) Vi har bara -10 nu :) Jag har inte varit till Thailand ännu, men har många kompisar som bor där numera (5 st) En har jag funderingar på att hälsa på.

    SvaraRadera
  2. Du är för härligt rakt på ! Gillar det! Skyltarna med!
    Då ses vi på tåget också då, vilket jag är jätteglad för.
    Allt gott!

    SvaraRadera
  3. Snacka om kulturkrock - en thailändsk paviljong i Utanede utanför Bispgården vid Indalsälven i Ragunda kommuns sydöstra del. Japp jag googlade, för jag hade varken hört talas om paviljongen eller Ragunda. Här har jag lärt mig nåt nytt igen.
    Musfällan är klockren. Och Norrland levererar igen. Du är verkligen en bra ambassadör för Västerbotten med dina fantastiska bilder.
    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Klagomåls skylten - tack för det skrattet. Helt underbar!

    SvaraRadera
  5. Snyggt skyltat som vanligt! Klagomålsknappen är verkligen klockren :D

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
  6. Klagomålsskylten är toppen!
    Fint där vid Thailändska paviljongen ... Lasse och jag var där med husbilen för många år sedan. Sevärt!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har hört men glömt hur det kom sig att den thailändska paviljongen hamnade där den hamnade. Exotiskt är det i alla fall. Ha en fin vintervecka, jag betalar tack o lov bara för hushållselen, värme ingår i hyran, men två tuffa hyreshöjningar väntar i år. Inte lätt att veta vad man ska dra in på, för underligt nog blir det inte mer i plånboken hos en pensionär

    SvaraRadera

Hoppa på tåget och Färgsprakande fredag med Lillasyster + bilgudens förbannelse

 Det var länge sen jag plockade några blommor… Det var länge sedan jag Hoppade på tåget 🚂 men jag tror nog att vår Chaufför  kommer ihåg mi...