lördag 2 mars 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Lördagförmiddag och jag väntar på att få Hoppa på tåget 🚂 tillsammans med Min egen skugga… 

Det är en klyktattare från Sundsvalls hållet Nacka 144 som hanterar tåget och trots snömodd och isbelagd räls kör Åke framåt i god fart och hämtar upp passagerare och deras skuggor från norr till söder och även utanför landets gränser.


Här ser Ni min skugga som är ute med Teddybjörnen 

Något skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag något skuggbudget heller… Om shadow life, detta okända icke-kanoniska okända liv kan ännu existera med känt liv. Till exempel virus skulle innan de upptäcktes betraktas som en del av skugglivet.

Att leva i skuggan av någon är inte helt ovanligt - att någons prestationer och förmåga är så stor att att närstående inte uppmärksammas.

En skugga av liv under ytan

Egentligen hade jag en helt annan plan när det gäller min skugga - men utan att låta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag så kan jag väl kort och gott säga att det blev inte så dom jag tänkte i början.

12 kommentarer:

  1. Jag bugar för din text, jag bugar för min länk :) Din Teddybjörns skugga tillsammans med dig är som ur ett lexikon på ordet skugga. En trevlig lördag önskar jag dig.

    SvaraRadera
  2. Din tolkning är helt perfekt, glöm den gamla idén och njut av det inlägg du gjort =) Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga skugg bilder! Fin tolkning med din fina vän! HA en fin helg! :)

    SvaraRadera
  4. Tycker din lekfulla skuggbild är riktigt roligt! Även om det inte blev som du tänkt så blev det himla bra. Att improvisera är minst lika skoj som att planera;-)

    Intressant att se skillnaden av skuggor som bildas av gatljus rakt över en och lågt stående sol på himlen.

    SvaraRadera
  5. Tycker du lyckades bra med både bilder å funderingar/tankar kring olika skuggor.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag inte kommentera hos Dig. Din uppväxt i skuggan av muren måste varit speciell.

      Radera
  6. Oh så finurlig du varit! Jättefin tolkning!

    SvaraRadera
  7. .....men det blev ju jättebra trots annan plan från början. Ibland blir det kanske som det egentligen ska bli. Gillar dina funderingar om skugga och också dina foton.
    🥰

    SvaraRadera
  8. En jättefin tolkning som vanligt och bra bilder därtill. Att leva i skuggan av någon är dessvärre inte helt ovanligt men inte speciellt trevligt.
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  9. Oroa dig inte för katterna. Det läker på några dagar, det funkar bra med tratt. Vissa katter bryr sig inte speciellt om såret. Det där löser du. Beställ du tid och få det överstökat. Kram

    SvaraRadera
  10. Att leva i någons skugga kan vara både bra och dåligt. Att ge skugga och skydda någon är inte alls fel!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Är inte anonym. Det bara gick iväg.

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...