måndag 19 februari 2024

Glad Måndag

 Glad Måndag 

Jo yes min helg har bestått av sol och blå himmel liksom njuta, fånga dagen och elda 🔥

Bild lördag:



 Den femte årstiden = den bästa tiden

Bild söndag:


Jag tänker inte säga Nyårslöfte 🤫 eftersom det mer är en önskan och förhoppning.., visserligen har vi inte hunnit avverka de två första månaderna på året än… MEN jo men yes, jag hade en stillsam förhoppning, en mild önskan om att 2024 ska bli ett bättre år.

Jag gjorde vid slutet av 2023 en mental lista - inte ett nyårslöfte, absolut inte - om ett mer aktivt och socialt år, med mer glädje och fler skratt, lite skapande, kreativitet och att känna att jag deltar i livet.

I helgen kände jag glädje, jag var glad och kunde uppskatta mina favoritfärger sol och blå himmel, det har varit en bra helg.

Meningen med livet är att kunna njuta av dagen, vara glad och tacksam för det enkla i livet och ta tag i dagen och njuta.

Dagens ❤️ bilder


Som hund och katt ❣️




4 kommentarer:

  1. Precis så ska vi leva livet, jag som efter ett arbetsliv i stress nu kan vila på lagrarna har en hel del bagage med i ryggsäcken. Nu vill jag inte stressa mer, jag vill leva livet på mina egna villkor. Och jag har faktiskt inga större krav på tillvaron, jag är rätt nöjd med det lilla livet. Vissa dagar mår jag bra, andra inte, men som du säger så kan man alltid hitta något att glädja sig åt.Hoppas du hittar många guldkorn denna vecka.

    SvaraRadera
  2. Grattis till sol och blå himmel, här har regnat konstant hela dagen..... sista bilden är ju också underbar. Fortsätt på din önskan och förhoppningsväg- det låter super! Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  3. Precis som en helg ska vara då! Vilket ljuvligt väder ni hade och vilken himmel. Så ska det se ut!
    Hund och katt ser ut att trivas rätt ok ändå :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder - och den blå himlen, solen och snön är verkligen en fin kombination!
    Mysiga bilder där från fåtöljen. ❤
    Kram

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...