lördag 24 februari 2024

Hoppa på tåget

 Två år med Krig i Ukraina, två år sedan Ryssland invaderade Ukraina - Hoppet börjar ta slut… 

Men från denna isande känsla 🧊 en bedrövelse till ett Hoppa på tåget 🚂 

Hoppa på tåget 🚂 styrs av en kompetent man med is magen så trotsar han banarbeten, solkurvor och annat som hindrar Nacka 144 själv fick jag lite skrämselhicka då jag upptäckte detta…

Det finns inga avgående tåg från Åsele 2024-02-24. Försök med ett annat datum.

Jag väntade vid min station… möjligen kommer Nacka 144 trots allt?

Även om det är vanligare att tågen ställs in och är försenade så brukar just lördagens tåg komma… förr eller senare 😮‍💨 idag har vi inte isande kyla så det går ingen nöd på mig här där jag väntar…


Lite längre bort står iskyrkan kvar även om den börjar förstöras både av vinden och människors outgrundliga lust att förstöra 😓


Iskyrkan: Den byggs med is från Siksjön och det är Siksjönäs byalag som levererar materialet och Lions som sedan bygger upp själva byggnaden.


Yes box allright detta är mitt bidrag till Hoppa på tåget 🚂 med Åke från Nacka

10 kommentarer:

  1. Vilken snygg och bra tolkning så det löste du bra! Att iskyrkan påverkas av väder och vind är en sak men att det finns människor som medvetet vill förstöra den är både tråkigt och meningslöst.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker iskonst du levererar Åsa.
    Att det sen fick människor i världen som tycks vara gjorda av kallaste is, är bara att beklaga. Det är bara fy bubblan det.
    Vi får njuta så gott vi kan istället av skönheten som finns i vår värld trots allt.
    Ha en fin kväll !🤩

    SvaraRadera
  3. Så snyggt du fångat is!
    Näst sista bilden- love it!
    Ha nu en bra lördagskväll=) Kram

    SvaraRadera
  4. Nu gick jag nästan på det, fast bara nästan - jag tänker på avgående tåg från Åsele alltså. Som sagt - blev nästan lurad där;-)
    Fantastiskt fina isskulpturer du bjuder på. Kyrkan är fortfarande mäktigast, men skulpturen på näst sista bilden är hur fin som helst den med. Sista isskulpturen vet jag inte vad det är, men även detta konstverk är spännande:-)

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga skapelser av is du visar. Jag tycker kyrkan ser ut att ha en annan färgton än bara is, lite åt det turkosa? Synd att isskulputerna snart smälter, men våren måste ju få en chans!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina is skulpturer ni har där i Åsele :) Det är en fin liten stad du bor i, jag har varit där och handlat några gånger på vägen till min väns stuga, då det var jakt på fågel, så följde jag med dit två omgångar. Avkopplande och skönt ute i skogen! :)
    Min väns stuga ligger en bra bit från Åsele men ändå var det närmast att åka och handla och tanka bilar där. Dvs mitt i mellan Åsele och Lycksele ligger stugan. :)

    Ja ack detta krig.. önskade jag kunde besöka mina vänner i Kiev och Chernobyl snart igen.. Det gäller att EU hjälper Ukraina att vinna kriget annars blir det inte trevligt för oss.. :(

    Men hur som så önskar jag dig en fin helg! :)

    SvaraRadera
  7. Vilka makalösa skulpturer, måste vara en upplevelse att få se dem på riktigt å känna på dem....,.

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt bidrag :) Här har du verkligen lagt ned energi på att plåta din fina omgivning. Tack så mycket för ditt fina och den ypperliga texten och länken gillar jag skapt :) Ps Jag är lite sen idag, har haft ett stort reportage om där jag var igår som jag egentligen inte skulle hoppat omkring på med min onda fot, och somnade utan värktabletter, så jag är lite lack idag, nu börjar det onda lägga sig Ds

    SvaraRadera
  9. Sedan en detalj inte liten precis, men mitt lokomotiv kommer alltid fram. Vad har dom gjort uppe i Norrbotten nu igen då...

    SvaraRadera
  10. Härligt inlägg Åsa! Fina isskulpturer och kyrkan är såå läcker!
    Kram

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...