söndag 1 januari 2023

Nyårslöften

Rent teoretiskt kunde detta vara tre (3) Nyårslöften som jag kunde påstå jag ska fixa under de närmaste 365 dagarna (för det är väl inte skottår i år?)


🔥Fokusera på att vara mer närvarande med familjen. Det kan innebära att du gör mer gemensamma aktiviteter, spenderar mer tid tillsammans eller bara är mer medveten om att vara närvarande i stunden (Lägg medvetet bort mobilen när det är dags för familjen att äta frukost och middag)

🔥Lägg mer tid på att göra saker som DU gillar. Det kan vara att läsa, måla, träna eller något annat som du tycker är kul och avkopplande. En glad mamma är en bra mamma!

🔥Fokusera på att bygga starkare relationer. Det kan handla om att träffa vänner och familj oftare, att vara mer öppen och ärlig i dina relationer eller att försöka hjälpa andra människor på olika sätt.


Men detta med nyårslöften känns hyfsat omöjligt egentligen för det blir ju lätt att man kör stenhårt i bästa fall de första veckorna, kanske månaden gör att sedan återvända till sin egen bekvämlighet.


Eller Vad säger Du?


Nu är jag dessutom inte den som sitter med mobilen när jag äter ihop med andra i min lilla familj så just det bekymret har jag inte… 😅


Gott Nytt 2023

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på 2023!
    Skottår blir det först 2024, så du har 365 dagar på att fixa dina utmaningar och jag vet att du fixar dem ♡

    SvaraRadera
  2. Bra föresatser tycker jag. Punkt 1 tycker jag gäller hela familjen faktiskt för att man ska lyckas. Sitter med mobilen gör jag absolut inte heller när vi äter.

    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera