lördag 10 juni 2023

Hoppa på tåget 🚂

 Alla bilder är från Vilhelmina - Lilla Fröken Blomster AB



 Då står jag här på perrongen och väntar på att få Hoppa på tåget 🚂 som styrs av Tove under juni månad och någonstans i en kupé finns Karin förutom passagerare så fraktar tåget en massa rostiga saker 😅

Blev förvånad när jag såg att en synonym till rost är växtsjukdom, svampsjukdom 🤔💭

Det är väldigt populärt, modernt och trendigt med rostiga detaljer i trädgården, när jag var i Vilhelmina i torsdags på skolavslutning så passade jag på att fota lite rost…

Jag tänker att övre bilden symboliserar knoppar och den undre är utslagna blommor


Yes box allright detta var då mitt bidrag till Hoppa på tåget 🚂 

Ha en fin fortsättning på denna lördag 🤗 

8 kommentarer:

  1. Snygg tolkning som vanligt och dina bilder visar verkligen att rost är populärt när det gäller trädgårdskonst. Som växtsjukdom säger jag dock nej tack till.

    Önskar en fortsatt fin lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Yes box väldigt all rigth Åsa👏
    Må gott tills nästa lördag igen 🥰

    SvaraRadera
  3. Söta öde, så vacker rostsamling du har här i inlägget. Nu villhöver ju jag mitt i allt allt detta. Tack åsa för all din fina rost!

    SvaraRadera
  4. Jag är ganska egensinnig av mig och följer sällan några trender, varför göra som alla andra? Men visst finns det mycket snygg i rost. Knopparna gillade jag mycket, genomarbetade och annorlunda än dem jag sett tidigare. Men visst har det gått lite inflation i rostprydnader, undrar vad nästa trend ska bli? Detta fixade du galant !

    SvaraRadera
  5. Dessa rostiga tulpaner (eller det kanske är pioner...) är tusen gånger vackrare än vanliga blommot om du frågar mig. Så himla läckra. Dessutom behöver de inte vattnas heller. En klar fördel:-)
    Även knopparna är hur fina som helst. Vilhelmina är en väldigt sympatisk stad ser jag:-)

    SvaraRadera
  6. Läckra rostiga saker du hittat ... bra jobbat Åsa!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina rostsaker du hittat 2♡

    SvaraRadera
  8. Men vad kom 2 ifrån?? Dumma tfn

    SvaraRadera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...