lördag 4 mars 2023

Hoppa på tåget

 


Hoppa på tåget där Tove och Karin är lokförare 


De andra som är medresenärer i Hoppa på tåget-temat är länkade här : 

Dagens ord är kamouflage… kamouflage är ett sätt att dölja sig,  detta gäller både människor och djur.

Man kan även kamouflerar, dölja olika saker… man kan kamouflera för att dölja för omgivningen hur man mår, vad man har för sig och vad man planerar.

Själva ordet vållar inte några större problem men få jag ville ha en bild så fick jag lov att tänka till :

Några som alltid är kamouflerade är Hoja  🎵

 

6 kommentarer:

  1. Fin tolkning! Och visst är det lätt att dölja mycket. INne minst känslor. Vad gäller Hooja är det ingen jag känner till. Men har sett att många grupper av skilda slag gärna kamouflerar sina ansikten. Undrar varför.

    SvaraRadera
  2. Du träffar så bra på tolkningen; vem vi är och känslor är luriga - och ibland vill vi inte visa dem. Hojabilderna gav mig något nytt - ingen aning så nu vidgade du min värld!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Älskar dessa två! Har sett dokumentären om killarna. De har rätt inställning till artistlivet - hur man ser ut irl spelar ingen roll. Hoppas vi får höra och se mera av de två.

    SvaraRadera
  4. Se där, någonting jag helt har missat, Hooja och Mårdhunden. Nu får jag hålla ögonen öppna efter dem. Tack Åsa för din tolkning av ordet kamouflage, inte helt lätt att fota, helt rätt men du fick ju till det riktigt bra!

    SvaraRadera
  5. Ja, nog kan vi människor välja att dölja både det ena och det andra. På gott och på ont...

    Själv har jag ingen aning om vilka Hooja och Mårdhunden är. Har missat dem helt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Har missat dessa. Kamouflage passar roligt in också.

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...