lördag 2 september 2023

Hoppa på tåget 🚂

 Lördagen inleds med att jag tar mig googlande ner på perongen och väntar på att få Hoppa på tåget 🚂 denna lördag är ordet svårt… eller kanske väldigt lätt 😅

Med på tåget finns Tove & Karin liksom flertalet bloggare av de skilda slag och sorter, jag tror att det även finns viss rekvisita 🪞 

SPEGLING 

Spegling = reflex, spegelbild, noggrann återgivning men det kan även betyda att spegla en annan människa, 

En känslotillstånd, en stämning, en önskan eller liknande som hos den ena personen, till exempel ett barn, är en spegling av den andres känsla, stämning eller önskan i den situationen.

En särskild period när spegelneuronerna fullkomligt löper amok är i förälskelsen, förälskade blir som kameleonter.


Spegling på vatten



Något som ofta visas och återspeglas i min blogg är ångermanälven

En spegling i glaset 


Jo yes det var mitt bidrag till hoppa på tåget 🚂 

9 kommentarer:

  1. Just så fint du speglar speglingen Åsa👏 Förälskelsen är ju ett härlig tillstånd🌞 Sista bilden klockren 👍Må gott!

    SvaraRadera
  2. just så, förändringar kan man bara göra själv

    SvaraRadera
  3. Än en gång härliga bilder från Ångermanälven. Å sista fotot med citatet är verkligen tänkvärt och väldigt sant.

    SvaraRadera
  4. Som vanligt en jättefin och varierad tolkning! Fina och passande bilder till dessutom.
    Den sista bildens kloka ord tycker jag är klockrena.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Och vilket bidrag sen! Toppentolkning! Gillar dina tankar om spegling människor emellan, stämmer så bra, så bra. Vi är ju varandras speglar på sätt och vis och visst är det så att förändringen sker hos en själv när man ser sig i spegeln ordentligt och djupt. Det är där man ska börja och ingen annanstans, svårt men bra!
    Tack Åsa för detta och tack för länkarna!
    Ha det gott därborta vid Ångermanälven. Gillar det namnet jättemycket av någon underlig anledning.

    SvaraRadera
  6. Gillar både dina tankar och dina bilder ... ett fint inlägg blev det med veckans ord!
    Kram

    SvaraRadera
  7. jättefin tolkning, det stämmer så bra med hur man speglar sig i varandras ögon och glans när man är förälskad,,,tror bestämt jag börjat glömma den känslan, pirret, och allt som hör därtill.

    SvaraRadera
  8. Smart text där :) En annan kör med Indalsälven rätt mycket, bor ca 6 km över fjärden till dess utlopp. Vacker spegling :) Jag tar igen lite nu, låg på operationsbordet förra lördagen.

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...