lördag 6 januari 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Står ute på perongen och fryser i väntan på att få Hoppa på tåget 🚂 men jag tror att Åke från Klyktattarland är lite sen… han körde väl Söder om Dalälven innan han vänder och kör mot Norrlands inland 😅

Med på tåget finns en handfull mängd passagerare och alla har de kameran med sig…   Anna i Portugal, Carita, Ordodlaren, Paula, StefanZnoggeÅke

Jag tittar utmed vägen och funderar på vars Hoppa på tåget 🚂 med Åke tagit vägen❓

Minus 24 och jag fryser lite… men jag ser ljuset 🤩 dock inte en skymt av tåget 😅

Jag är ju sån som i princip aldrig går utanför dörren utan att ta med antingen mobilen eller kameran och jo yes jag har med mobilen i första hand för kamerafunktionen och i tredje hand för att kunna nå någon om jag skulle behöva hjälp eller om nått händer 😅

Förr hade jag alltid systemkameran med mig på mina promenader med hundarna 🐾 men efter den gången jag blev omkulldragen av min husky Bullen när ett gäng renar sprang förbi oss så nöjer jag mig oftast med mobilkameran.


(Renbilderna är inte dagens utan från arkivet)

Sedan mobilen med kamerafunktion i princip finns i var mans/kvinnas hand har de flesta människor börjat fota mer och det läggs ut otroligt mycket bilder till exempel på Instagram.


Vill Du följa mig på Instagram så är det @nalta_norrland_ mestadels bilder från mitt Norrland, mina hundar och vardagsbilder.

När min Elin var liten så sa vi att om det inte finns bilder, blivit dokumenterat så har det inte hänt 😅

En bild från januari 2009


5 kommentarer:

  1. Jo Åke kanske körde söder ut först? Jag hoppade på i morse =) Det är smidigt att fota med mobilen- den är ju till 99%med

    SvaraRadera
  2. Sedan mobiltelefonerna kameror utvecklats till att bli så pass bra som de är är det nog tyvärr många som struntar i att använda systemkamera. Jag märker själv att det finns en tendens till det så det får jag ändra på. När jag är ute med Miss T är det inte tal om att ha en systemkamera med sig för det blir för jobbigt.

    Så fin bild på en liten Elin <3

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på söta Elin:-)
    Har aldrig ägt en systemkamera, men använt en på mina olika jobb. Privat har jag bara haft kompaktkameror. Och nuförtiden är det nästan alltid mobilkameran som används. Undantag zoom och makro.
    Exotiskt för en nollåtta att se renar "irl":-)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppade på tåget tidigt på Lördags morgonen, men det var bra kallt att vänta in Åke`s tåg, varav jag valde ta bilderna inomhus! 💕
    Fina bilder bjuder du på från vårt fina Norrland :) Detta med kamera är som sagt olika - Mobilen är alltid med oavsett vad, men även systemkameran följer med var än jag åker, vissa gånger är det mer bekvämt med mobilkameran :) Men man lär sig alltid att ha med båda jämt! ;)

    Ha en fin söndag! :)

    SvaraRadera
  5. Du ska veta att 4 benta vänner är välkomna ombord. Trevlig story jag fick veta om dig och din kamera med ypperlig text till :) Nu är det rätt bra temperatur, jag tycker dina bilder gör sig bra i kylan där. Jag backade ur Insta, det blir lite för mycket när jag uppdaterar ansiktsboka på två sidor och hemsidan med ytterligare sidor man följer på sociala medier där foto har stor tyngdpunkt. Hoppas du är med på Knut resan också. Det ska bli roligt och se vart det landar :)

    SvaraRadera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...