söndag 7 januari 2024

Skyltsöndag med BP

 Skyltsöndag med BP


Årets första skyltsöndag 

Precis som i tv-tablån så här under helgerna blir det återvinning och repriser 😅

Första bilden är från den lokala korvmojjen som varit stängd sedan i höstas på grund av familjeskäl men dom nu blivit såld och förhoppningsvis öppnar inom snar framtid:

Bild eller skylt nummer två:

Det är dock inte alltid lätt att följa, jaga eller fånga sina drömmar 😜

Det är nästan så… jag har perioder då det är svårt att tvätta, kamma eller borsta håret då mina armar inte vill placera händerna så högt upp som mitt huvud 😅

Men jag väntar på att få en kallelse till fysioterapeut och arbetsterapeut så jo yes varför ska jag inte förvänta mig att det ska bli bättre?

Min farfar sa alltid att det är bättre att önska riktigt ordentligt när man ändå är i full gång med önskningar för vem vet vilka önskningar som blir uppfyllda… så att bara ha en önskan känns lite fjuttigt ☺️

Wish it, dream it, do it‼️

Eftersom det pågår en utrensning i arkivet så kommer det ett par bilder till 😅



Jag har tydligen två val och det ena är att rensa i bildarkivet eller betala för mer utrymme eftersom det tydligen är knökfullt och inte ryms mer i min mobil.


Inte en skylt men… från 2017

Elin hade matteläxa och jag ska hjälpa henne, Elin viker upp en sida å där under x antal räknade tal står det:

Bra!!
23/5-17

Men jag har hjärnbrist 🙄 och läser 23 rätt av 517...

Till mitt försvar måste jag säga att siffrorna under Bra!! var väldigt ihopskrivna ☺️

Jag frågar Elin vad som menas 🤔 å Elin säger 23 maj 20017...

🤣😊

Avslutar med årets första bok:


Mitt mål är att jag ska läsa En bok i veckan = 52 böcker 📚


5 kommentarer:

  1. Då passade det ju riktigt bra att tömma lite för att få plats med fler bilder.
    Snyggt skyltat som vanligt och en del tänkvärda ord. Hoppas att korvkiosken öppnar igen.
    52 böcker klarar du galant!

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  2. Mitt Googlekonto höll på att gå över gränsen till betalning flera gånger trots rensningar. Till slut fick jag ge vika och betalar nu 5:- i månaden i prenumeration. Helt sjukt.
    Bra att du använde gamla tänkvärda skyltar!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Underbara skyltar!
    En bok i veckan, vet I sjutton om jag hinner med- men om jag slår ut lässkörden på ett år så funkar det nog. Läser just nu Glasmannen av Anders de Lamotte

    SvaraRadera
  4. Vårt "bokmål" klarar vi även i år - tror jag. Du har ju fördelen att du läser hela året, medan jag "bara" läser under sommaren Vi kan väl önska varandra lycka till:-)
    Min favvo idag är absolut soptunnans skylt. Tycker den syns och visar att någon har haft humor. Sedan håller jag såklart tummarna att korvmojen och pizzerian snart öppnar igen.
    Även de andra skyltarna var bra, men jag tänker absolut inte jaga drömmar. Alldeles för ansträngande;-)
    Tusen tack för länken och din fina skyltning:-)

    SvaraRadera
  5. Bra och tänkvärda skyltar! Hoppas korvmojen öppnar snart igen!
    Kram

    SvaraRadera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...