onsdag 13 december 2023

Det gick bra 😅

 Idag är det tydligen EN BRA DAG för mig 😅 jo yes jag kunde ha ramlat och brutit dels lårbenshalsen och plus alla andra ben i kroppen med tanke på att jag enligt läkarvetenskapen är benskör… 😐 Vad jag gjorde? Jo jag gick en promenad med Teddy och vi gick samma sträcka som vi går flera gånger i veckan så vägen är välkänd, plötsligt satt min vänstra fot fast i nånting och jag var fruktansvärt nära att falla 😓 men nån liten balans har jag tydligen 👍 för jag lyckades på nått vis hålla mig på höger ben och hoppa framåt så jag fick loss vänster fot 😅

Vad jag fastnade i? Jo i två armeringsjärn som stack upp ur marken som en klyka.

Nu har jag ont från vänster höft/jumske ner till fotleden men jag är väldans tacksam att jag inte typ slog ihjäl mig.

Bilderna har ingenting med texten att göra:





Karma & Lykke växer och blir större nästan från dag till dag 😅


Jag kan väl redan nu avslöja att det inte kommer att bli någon julgran hos oss i år. Detta på grund av att kissmissarna är mer vilda än Piff & Puff och jag är rädd att vi skulle återskapa den julgransscenen med Pluto och de små Disney ekorrarna här hemma fast med kissmissarna som huvudpersoner 😜

4 kommentarer:

  1. Bra val att skippa granen =)
    Himla tur att du kunde hoppa dig ur fällan. Undrar vad järnen gjorde där i marken. Fortsatt Glad Lucia!
    Karma och Lykke är helt underbara

    SvaraRadera
  2. Där hade du verkligen tur att du lyckades återfå balansen och inte trillade. Jag fastnade ju i en trädrot, föll handlöst och spräckte ett par revben. Väldigt okul!

    När vi hade katt fick granen fästas med ståltråd i en krok i taket för annars hade den inte stått upprätt. Så fina katterna är och visst ser man att de växer så det knakar!

    Önskar en fin luciakväll!

    SvaraRadera
  3. Hade du snubblat över dessa armeringsjärn i USA hade du kunnat stämma de ansvariga (vem det nu var) och blivit miljonär på köpet. Men nu snubblade du ju i Sverige över f*nskapen så då räcker det med ett stort "TACK att jag inte bröt nån av mina lemmar".

    Inget fel på din reaktionsförmåga. Det är så du får se det. Du verkar vara betydligt mera "fit for fight" än vad läkarna säger. BRA!!!

    Förstår helt och hållet att du/ni avstår från att sätta upp en julgran med två kattungar i huset. Och du slipper jobbet - också! WIN-WIN för alla inblandade skulle jag säga:-)

    SvaraRadera
  4. Tur att du klarade balansen! Det kunde ha gått illa!
    De är verkligen charmiga Lykke och Karma! Klokt att avstå från julgran i år!
    Önskar dig en bra torsdag!
    Kram

    SvaraRadera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...