torsdag 14 december 2023

Tur 🍀

 Efter gårdagens flaxande och hoppande på ett ben för att hålla mig på fötter och rädda lårbenshalsen så kan jag väl säga att min kropp värker oavbrutet men som tur är, så är inget brutet 👍 ibland är jag glad över det lilla.

Tänkte på det BP skrev om att jag kunde blivit miljonär ifall detta hänt i USA men nu fick jag nöja mig med att vara glad att jag inte bröt varje ben i kroppen 😅 jo yes så är det 👍 men sanningen är att jag är jäkligt glad och tacksam att jag varken bröt lårbenshalsen eller någon snabb del av mig och att jag inte föll och fick armeringsjärn genom kroppen för då hade det absolut inte spelat någon roll hur många miljoner jag fått för jag hade antagligen inte överlevt. 

Igår när jag var ute med Teddy var det minus 22 och eftersom vägen genom bostadsområdet är dåligt upplyst och inte många bilar som passerar hade jag kunnat få ligga länge ifall nu Teddy inte sprungit hem och hämtar hjälp.

Så jag är tacksam att jag klarade mig med en värkande ond kropp och slapp några livshotande skador.

Dagens bild har inget med texten att göra 

I morse var det aningen fryskallt 😅

Under torsdagsmorgonen frös det på ordentligt i landet, inte minst i Västerbotten.

Åsele toppar listan som den plats i landet med lägst temperatur. Orten kniper förstaplatsen med sina -31,0 grader.


3 kommentarer:

  1. Där hade du verkligen TUR. Det går på 1 sekund om man faller och vad som sen händer är en fråga. Jag höll på att dratta igår, fick nästan en chock.
    Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Tur kombinerad med en stor portion skicklighet skulle jag nog säga. Tusen tack för länken.
    Nu förstår jag inte hur man kan frivilligt kan gå ut vid 22 minusgrader, än mindre när det är minus 31. Här är det minus 8 och inte roligt alls. Gillar förresten din "USA-pläd":-)

    SvaraRadera
  3. Ja vilken himla tur du hade.
    Här är just nu 0-gradigt, kan tänka att det blir gott om olyckor till kvällen/natten.
    Ha en bra fredagskväll! Kram

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...