lördag 18 februari 2023

Underbara Claras fotoutmaning #fångafebruari och Hoppa på tåget 🚂

 Lördag och det betyder både Hoppa på tåget och Underbara Claras fotoutmaning #fångafebruari 😄

Lokförare är Tove och Karin och ordet är Tudelad.

När det gällde att Hoppa på tåget var jag väldans tudelad, i det närmaste ambivalent och funderade på om jag skulle stå kvar på perongen och låta tåget passera mig denna lördag… 🚂 

Jo men yes box allright jag har dessutom lärt mig att mitt ambivalent visserligen är nästan lika samma som tudelad men inte riktigt.

Nåväl detta ord har verkligen tagit en stor del av lördagen i anspråk 😅

Jag frågade ”han jag är gift med” 😜 och han sa ”Ett äpple 🍎 som Du delar…”

Jo yes nu ska jag försöka knyta ihop den tudelade säcken med en bild:

Vintern är en sån sak som faktiskt är tudelad, trots jag inte tänker dela på den norrländska vintern 😜 men vintern är en sån grej som man antingen gillar eller ogillar 👎 

Jag tillhör den falang som faktiskt gillar vintern, jag skulle faktiskt aldrig kunna flytta till Skåne och därmed förlora den norrländska vintern.

Jag vill ha vinter, jag vill ha snö och jag tycker det är helt okey med minus 30 några dygn under vintern, det är så vintern ska vara 🤩 och nu börjar vi närma oss den femteårstiden, vårvintern i Norrland är faktiskt något väldigt speciellt ❤️

En fråga: Gillar Du vinter?


Underbara Claras fotoutmaning #fångafebruari och dagens ord är: Muskler 💪 

Jag har ingen bra bild 🤔 jag tänker liksom inte visa upp min mage 😜 men ett par muskler som jag typ ”inte har” 😓 men som jag ibland får förjäkla ont i är mina så att säga ”obefintliga magmuskler”.

Jag måste ju vara tillägga att det är sjukt galet att ha ont i en obefintlig kroppsdel 🤪


Jo yes jag har faktiskt stulit bilden 😅 men det är så här jag föreställer mig magmuskler och några sånna har jag verkligen inte 👎 


7 kommentarer:

  1. Visst fick du till en bra tolkning av tudelad. Och just vintern kan en ju vara tudelad till. Jag tillhör nog dem som tycker om vintern men mer som den är norr över men gott om snö,
    Roligt också att se tolkningen du gjorde om muskler i "Underbara Claras" februariutmaning.

    SvaraRadera
  2. JA, jag älskar vintern och saknar tiden uppe i Norrland, Skellefteå. För att du ägnat hela dagen åt denna härliga tolkningen så får du en x:a eloge från mig! Så härligt! Jag visste det. 👏👏👏👏Tudelat blir jag till magrutorna- men en käcking är det ju 😀 Du skrev hos mig "svammel" . psst... vi är då två i den klubben 😎😊

    SvaraRadera
  3. Jag är definitivt tudelad till vintern. Den skånska varianten som mer är en höst är väl sådär men en snörik, kall och solig vinterdag tackar jag inte nej till.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Ett jättefint inlägg Åsa, trots din tudelade känsla allra först. Det är ju bra med de där äkta hälfterna som hjälper en med tankearbetet även om du inte delade ett äppel. Kanske du gjorde det? ;) Fina vinterbilder och på din fråga är jag inte tudelad, jag gillar vintern men tudelad är jag likväl i frågan eftersom vintern här är så totalt annorlunda än den jag gillar

    SvaraRadera
  5. En sådan bringa hade jag under min aktiva tid som fotbollsspelare. Nej, skojar bara;-)
    J och äpplet var en riktigt bra idé. Och jag kan/kunde dela ett äpple bara med händerna när jag var ung. Värdelö talang från min sida;-)
    Ja, jag vet att du gillar vintern. På dina breddgrader är de ju en "torr" vinter och trettio minusgrader känns kanske som minus fem. Här är det ju alltid fuktigt och inte ett dugg roligt. Så nej, jag hoppar över både höst och vinter;-)

    SvaraRadera
  6. Det fixade du bra ... trots din tvekan. Jag är ju ingen vinterälskare, men visst kan det vara vackert. Jag gillar de gröna vintrarna, men ogillar slasket och blasket som blir med varannandagsväder.
    Mina magmuskler är obefintliga - tror aldrig jag haft några, men liksom BP kunde jag en gång i tiden dela ett äpple med händerna :)
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. En mycket fin tolkning och förklarade bilder. Bringan blev jag lite avis på men som jag säger till dom som far och speglar sig -Om du hade ett riktigt jobb hade du aldrig behövt träna ;)

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...