onsdag 16 augusti 2023

Vädret Måendet Bilder Höst 🍂

 Okey ÄVEN OM det NU INTE ÄR HÖST 🍂 så är det faktiskt EXAKT SÅ DET KÄNNS ☺️ +14 och gråmulet, idag ska det åter igen regna 🌧️ nu tycker jag det räcker med regn ✋ 

Jag mår sämre och sover skitdåligt trots jag känner mig som en zombie 😵‍💫 min kropp värker oavbrutet och protesterar när jag ligger/sitter för länge och det gör att det är jäkligt svårt att sova 😓

För att jag typ ska funka någotsånär ”normalt” skulle jag behöva stoppa i mig Citodon och Alvedon ungefär så där var femte, sjätte timme, vilket tyvärr är ohållbart, dygnet runt.

Mitt mående och mitt humör går typ hand i hand 😐 det är hyfsat jämförbart skitdåligt.

Det är faktiskt jäkligt jobbigt att vara trevlig när man känner sig lika pigg och glad (!) som en möglig, bortglömd ostbit 🧀 

Onsdagens morgonbilder




Bilderna är mellan  6.30 - 7.00 


Sömn är avgörande för din hälsa och ditt välbefinnande. Sträva efter att få tillräckligt med sömn av god kvalitet. Skapa en mörk och tyst sovmiljö, undvik elektroniska enheter (skärmar) innan läggdags och etablera gärna en regelbunden sömnrutin. Man brukar ofta hänvisa till att ”sömntåget” går 22.00 och det är alltså en bra målsättning att vara till sängs då.

Det här med sömn… vad hjälper det om jag ligger i mitt mörka, svala sovrum kl 22 när jag så där typ fyra timmar senare inte klarar av att ligga längre på grund av att min kropp värker oavbrutet och protesterar mot att jag ligger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...