söndag 6 augusti 2023

Skyltsöndag med BP

En bild från gårdagens promenad Ångermanälven 

En bild från dagens promenad i skogen  - skogen och älven går som en röd tråd 🧶 eller ska jag drista mig till att säga livsnerv i mitt liv, i mitt bloggande 😅


Denna dag… SKYLTSÖNDAG

En liten vas med blomster från badkaret 😜


Idag är det söndag vilket betyder Skyltsöndag med BP 😄

Jo yes jag börjar med bilder från min och Elins utflykt till grannkommunen Vilhelmina i torsdags då vi firade min fars/Elins morfars födelsedag 🥳 om min far hade fått leva och må bra skulle han ha fyllt 91 i torsdags 

Kolla så fint skåp… ett riktigt villhöver skåp 


Självklart fikade vi, det var ju ett slags födelsedagsfirande och då brukar det bli fika



Jag köpte två olika saker i Vilhelmina: 



Jo yes 😄 chokladdröm-te och en tshirt fick följa med mig hem. Självklart har jag hunnit använda och tvätta min tshirt ☺️

Nästa bidrag är från en promenad med Teddybjörnen… någon har gjort en installation, eller inte 😜



Om någon funderade över hur jag kunde plocka blommor i badkaret 😅






Nu funderar jag på hur jag ska avsluta dagens Skyltsöndag med BP men eftersom det varit mycket snack, mycket tjafs, många åsikter angående PRIDE så tycker jag att denna ”skylt” passar riktigt bra att avsluta med:

7 kommentarer:

  1. Pride nyckelringen älskar jag. Så fin den är! Som bonus fick du ett väldigt snyggt bokmärke:-)
    Resten av skyltarna får också MVG. Skoj att du kom hem med lite souvenirer. Det hör semestern och utflykter till tycker jag.
    Albert Einsteins teori har jag aldrig förstått, och innebörden av den skylten klarar inte min IQ heller. Ingen överraskning där inte;-)
    Helt underbara blommor, så färgglatt och mest orange och lila, mina favo färger:-)
    Och jag har ju ett likadant badkar, fast jag använder det inte för blommor - inte än i alla fall;-)

    Tusen tack för din fina skyltning och länkarna:-)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder och som vanligt en snygg skyltning.
    Själv känner jag spontant att det teet borde passa mig alldeles utmärkt. Var länge sedan jag köpte ett gott smaksatt te.

    Önskar en god kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul skylt om rakning med kniv, låter livsfarligt men man måste ju chansa i livet. Skåpet var så vackert att jag nästan grinade! Tänk om dessa underbara möbler inte krävde en hel herrgård för att få plats...suck. På 36 kvadrat är det inte lätt att få in dessa gamla fina möbler. Snygg tisha! Skogen har under många långa år varit min närmaste granne och må-bra-kompis. Nu har jag släppt den till förmån för närheten till min familj. Och jag har överlevt, och trivs! Det är jag extra glad för...

    SvaraRadera
  4. Vilken fin skyltsöndag du bjuder på Åsa! T.om. lite mitt i prick för min egen del med tanke på Einsteins kloka ord om mystik. Livet är ju både mystik och magi. Tack snälla du! De orden bär mig! Jag behövde dem verkligen just nu.
    Ha det finfint! 🤍

    SvaraRadera
  5. Gillar ditt blommande badkar ♡
    Snyggt skyltat och både skåpet och stolarna är villhöver =)

    SvaraRadera
  6. En härlig skyltning Åsa ... och det där skåpet är verkligen riktigt snyggt!
    Många fina blommor i ditt badkar!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken Skyltsöndag #2. Föredrar nog det här inlägget, för det tar ju bara upp "positiva saker". Och det gillar jag bäst, speciellt när det handlar om dig...
    Ditt badkar är helt underbart. Jag har ju ett likadant (ett svart alltså), men jag badar i det. Regelbundet. Varje dag:-)
    Tusen tack för alla dina härliga bilder och länken:-)

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...