fredag 29 september 2023

Sjukt sämre skitdag

 Idag är mitt mående sämre 😑

Jag tror att anledningen till att jag är trött, vansinnigt trött och illamående med huvudvärk och att jag inte känner mig påslagen beror på att jag sovit skit eftersom mina ben värkte och det kändes som om jag hade tusen miljoner myror i benen sån orsakade krypningar, stickningar och bortdomnade. Sedan hade jag och har fortfarande jäkligt ont i mitt högra knä.

Det brukar ju bli sämre dagen efter en aktivitet och tydligen räckte det med att jag följde Jerry till Vilhelmina, att jag satt still i bilen och åkte 14 mil… mer ansträngande behöver aktiviteten inte vara för att min kropp ska krascha.

Troligtvis, vem vet 🤷‍♀️ beror mitt onda högra knä på överbelastning och att jag typ gått fel då jag hade en inflammation i vänster höft och då blev min gångställninig helt felaktigt.

Men med tanke på mina utomordentliga okuliga diagnoser så kan värken i knät typ bero på va faan som helst.

Min fysioterapeut sa: frågan är vad dom är hönan och vad som är ägget 😬

En tidigare Sjukgymnast som jag gick hos sa att jag måste fått en gammal begagnad kropp.

Diagnosen ME/CFS, fibromyalgi och en reumatisk sjukdom ihop verkar ju kunna ge hur många ”error” och felmeddelande som helst.

Så idag har livet varit femjävligt.

Jag hade gärna sjukskrivit mig ifall det varit möjligt, sjukskrivit mig från sjukdom och dåligt mående.

Jag blir så jäkla less, orkar knappt med mig själv och att då känna att jag måste utföra vissa saker eftersom det är mitt så att säga arbete i familjen gör att jag hade lust att låsa in mig på toaletten och sitta där tills någon annan gjort det som nu åligger på mitt ansvar.

Vi gjorde lätt för oss, Elin & Cai var i väg och köpte pizza hos Tonys 🍕 


Nu är jag ensam hemma och det är helt perfekt


 

3 kommentarer:

  1. Aj aj aj, du som verkar ha mått så bra hela veckan och så ett sådant bakslag. Håller tummarna för att det känns bättre imorgon igen. Ta hand om dig vännen ♡

    SvaraRadera
  2. Bra där! Då gjorde du precis som jag föreslog:-)
    Att ingen reagerar längre att du är sjuk kan jag till viss mån förstå. De är ju vana, så. Men du borde göra klart för din omgivning att du inte kan "stå till tjänst" vissa dagar och skämma bort dom samt att de då får ställa upp. Som ikväll, då de åkte och köpte pizza.
    Det finns hopp, helt klart;-)

    SvaraRadera
  3. Jag skriver inte så mycket mera än at jag har läst hur du mår, hur du känner! ❣

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...