torsdag 14 september 2023

Torsdag 14 september

 Minus 2.5 i morse och sol ☀️ Nej jag brukar inte riktigt vara ute och ranta runt med Frost före klockan 7 vanligtvis 😜 men när Elin är sjuk och hör av sig före halv  7 då startar dagen väldans tidigt ☺️


Denna dag fortsatte med att Elin hörde av sig och sa att hennes betalkort inte funkar - som tur är har hon swish - jag googlade öppettider hos banken… vi har ingen bank i Åsele så antingen måste Elin fixa själv i Lycksele eller jag behöver ta mig till  henne och följa med på banken. I morgon fredag stängt och på måndag öppet mellan 10 - 13.

Tråkig torsdag 🥲

Men vädret är inget att klaga på,



3 kommentarer:

  1. Gå in på bankens hemsida och beställ ett nytt kort och spärra det gamla. Går säkert att beskriva felet där eller ringa tfn banken imorgon och få hjälp. Sol sedan lunch, var väl 6-7 gr då jag släppte ut Busan vid 06 så idag tog jag en fleecejacka till mina 3/4 byxor. Fast när jag åkte hem var det bastu i bilen, så ner med rutan. Hoppas att Elin kryar på sig snabbt. Ha en fin kväll, nu ska jag börja i Sarenbrants senaste bok.

    SvaraRadera
  2. Usch! Minus 2,5 grader. Fryser jag bara tänker på det...
    Det där med ett icke fungerande bankkort - ja, hade man haft "nödproviant" i form av kontanter så...
    Å vilken tur du har att du kan duka på hos banken bara så där, när den har öppet alltså. Här måste man boka en tid. Och det tar minst en vecka att få komma i "personlig" kontakt med en banktjänsteman. Å att få ett nytt kort - ja det tar en vecka till.
    Tack gode gud för Swish - om det funkar alltså...

    PS. LIllaSysters förslag är såklart ännu bättre än min idé med kontanter;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på att jag har minst 7 mil till banken - Vilhelmina - och den är öppen 10 - 13 ett par dar i veckan vet jag inte om jag har tur 😵‍💫 / åsa

      Radera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...