torsdag 25 juli 2024

LCHF en torsdag

 Jag har läst gamla tidningar och de har innehållit LCHF recept - ja inte alla tidningar 😅 men de som fokuserat på bättre mående, typ tidningen Må Bra liksom tidningen Topphälsa.

Men jag tycker det känns som om LCHF inte längre är lika populärt och så att säga modernt 😜 jag hittar inte så mycket LCHF recept på nätet efter 2022.

Nu har jag inte gjort någon noggrann undersökning, jag tänker absolut inte börja äta enligt LCHF men som sagt jag började fundera på ifall det inte längre är en diet som folk längre följer.

Yes box allright det var vad jag hade att komma med idag 😅


Ha en fin fortsättning på denna torsdag 👋 

2 kommentarer:

  1. LCHF var väldigt trendigt för ett antal år sedan..då gällde i stort sett bara den dieten, men med tiden har allt stabiliserat sig och blivit mera allomfattande igen. Det är min syn på det hela. Jag tror att det blev snudd på lite för fanatiskt ett tag..det blir ju lätt så..
    Ha en fin fortsättning på dagen du med!
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Du har rätt, med tanke på att det var nyhet fokus på LCHF och typ alla kändisar gick på den dieten. Jag läste om Björn Ferry som tog OS guld i skidskytte med LCHF kost /jag åsa

      Radera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...