tisdag 9 juli 2024

Text

 Jag vaknade först vid 4tiden på grund av illamående, huvudvärk och ont i min rygg.

Men somnade om… vilket jag är tacksam över.

Ibland behövs så lite ☺️ jag TROR att mitt onda i ryggen kommer sig av att jag testade en ny träning igår… jag läste om de positiva fördelarna att gå baklänges, denna övning ska vara bra för både ländryggen och knän. Antagligen så behövde jag inte så mycket baklänges gående för att få typ träningsvärk.

Vaknade sedan plötsligt 5.45 av larmet på mobilen‼️ NEJ det var inget larm, jag skulle inte vakna 🫠 jag måste ha drömt. Så jo yes jag somnade om… igen 😜

Nästa gång jag vaknade var strax efter 12 när J väckte mig 😅 jo yes min dag börjar sent - men då orkar jag vara vaken när J är hemma och jag klarat av de vardagssysslor som jag behöver göra.

Jag är hellre vaken från klockan 12 framemot 22 än börjar dagen vid 8 och däckar omkring 18… yes det är roligare att vara vaken när resten av husets innevånare är närvarande än att sitta vaken ensam och sova när jag typ har möjlighet till sällskap.

😴 💤 😴💤😴💤😴

Helger när vi gör något typ en lördag så tar min dag ofta slut klockan 18, men det är okey ifall jag varit aktiv med sällskap, social gemenskap👍 men inte ifall jag ska vara vaken under den tid jag är ensam hemma och sova när J & Elin är hemma.

Vi är alla olika och har olika möjligheter, att påstå att någon gör fel, att ha åsikter om hur andra lever sitt liv är rätt meningslöst så länge man inte gått i den andres skor en längre tid och vet hur det är att leva på sådant vis.

Yes box allright den Vita rocken jag var till för drygt en månad sedan (3 juni) tyckte jag borde vara vaken mer/sova mindre, anstränga mig mer och ta längre promenader och så vidare, när någon är tvungen att googla för att veta något om min diagnos så har jag svårt att acceptera och ta till mig den kritik jag får.

Jag försöker så gott jag kan och med det är jag nöjd.

Min kostomläggning funkar okey och jag försöker vara så pass fysiskt aktiv jag nu klarar av och jag tränar enbart för min egen skull - den funktionsnedsättning jag redan har räcker 😅

Men jag har svårt att få till ”ansträngande pulszon”, det blir i genomsnitt 10 minuter /dag.






2 kommentarer:

  1. Så bra du skriver om detta med att vi alla är olika och har olika möjligheter. Det borde var och en tänka på lite mera än vad som görs, det är så lätt att jämföra med sig själv och sin egen situation.
    Jag förstår dig bra när du skriver om vitrocken och googlandet..
    Ja, lite höstkänsla får jag när jag ser fotografierna. kram

    SvaraRadera
  2. Visst är vi alla olika och så är också vår situation. Det är sällan lönt att jämföra sig med någon annan utan det är bättre att utgå från sina egna förutsättningar.
    När läkaren behöver googla och sedan kommer med diverse råd känns det sådär...
    Så fina bilder och den sista är väldigt vacker!
    Kram

    SvaraRadera

Rör om i grytan

 Inte mycket har hänt… men det är kanske på G då det rörs om i grytan 😅 Kanske blir det en ny undersökning/utredning hos neurologen❓ Återko...