tisdag 6 augusti 2024

Att vara nöjd…

 Att vara nöjd.

Är Du nöjd med Ditt liv?

Jag är visserligen väldans trött på att vara trött, och självklart skulle jag gärna vara frisk, normal och kunna jobba… Men trots det så är jag nöjd med mitt liv. Jag har det bra.


Jo yes det är jäkligt lätt att klaga och självfallet gnäller jag och tycker livet är orättvist när jag mår sämre, när huvudet värker, magen bråkar och jag är trött, vansinnigt trött, jag klagar när min kropp protesterar och allt är jobbigt.

Sånna stunder är jag absolut inte nöjd.

Men jag är nöjd… yes jag har det bra, jag har min lilla familj, jag klarar mig själv och med det är jag faktiskt nöjd.


Synonym NÖJD = vara nöjd med sin lott, vara nöjd med hur det gått i livet, tillfreds, lycklig 

4 kommentarer:

  1. Ja, jag är nöjd. (Vi har ju alla våra dipp dagar.... )

    Varför är taket polkagrisrandigt?

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt att vara nöjd med sitt eget liv. Sedan har nog alla både bättre och sämre dagar. Med en kronisk sjukdom vet du att sådana kommer.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är också nöjd med mitt liv ... jag kan träffa barn och barnbarn när jag vill, jag har fint sällskap av Muffin ... jag älskar min lägenhet och trivs med mina grannar. Dock har även jag dagar då jag är mindre nöjd ... saknaden efter Lasse finns fortfarande och jag har mina dagar när värkande leder bråkar med mig ... men oftast är jag nöjd!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är också nöjd med mitt liv. Vi har alla våra dagar, våra stunder, våra sorger men jag har det bra.
    Såg svaret på polkagrisränderna...fiffigt!

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...