onsdag 7 augusti 2024

Filosofen Epiktetos

 Filosofen Epiktetos sa: Det är inte hur vi har det, utan hur vi tar det.

Vi fastnar lätt i negativt ältande.

Det är nyp helt naturligt.

Se det ljusa i tillvaron och nosa upp det positiva 😅

Jo yes en upprepning av gårdagens blogginlägg.



Bloggvännen på Skogsliden funderade igår över vårt polkagrisrandiga tak 😜 svaret är att just den delen är en ofärdig altan och de vita delarna av taket är för ljusinsläpp.



Och mitt liv var bra(Och mitt liv var bra)Det var socialt(Det var socialt)För det är så lätt när det funkar som det skaMen sen så hände nåt(Sen så hände nåt)Det tog bara stopp(Det tog bara stopp)Och det var som jag fick en kortslutning mentalt
Och det fattas nog en skruvNånstans i mitt huvudDen som gör att munnen inte pratar först och tänker senFör jag vet inte hurMånga gånger jag har lovatAtt hålla låg profil men sen så hände det igen
ÅhTruten bara går okontrolleratSäger massa saker ofiltreratMen jag hinner inte editeraStanna upp och bara reflekteraTänka först, prata senJag har bara inte lärt mig änHar massa saker i min verktygslådaMen jag har nog bara inte riktigt den förmågan

// delar av texten Verktygslådan Miss Li - valde den del som passar bäst på mig 😅

3 kommentarer:

  1. Jag börjar i fel ände av ditt blogginlägg igår men det går bra det också. Jag är ofta lite felvänd i livet och bra går det också. Verktygslådan Miss Li, helt nytt för min del men mycket intressant, spännande. Ibland händer det att jag får en massa böcker och då kanske, kanske...
    Ha det bra, nu slutar jag för idag, där du började igår. 🥰Lösa skruvar har jag också, tänker varken spänna till dem eller lösa upp dem..det får helt enkelt vara som det är.

    SvaraRadera
  2. Tack för förklaringen till ert polkagrisrandiga tak för jag undrade också. Jag gillar Miss Li men just den här texten var nu för mig.

    Önskar en fin torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för länken och tack för att vi fick svaret på "gåtan". Ha en bra eftermiddag, här regnar det så det blir nog vilodag idag.

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...