torsdag 8 augusti 2024

Blommor och svamp

 Jag kan inte kommentera hos Er med Wordpress med mitt vanliga hotmail konto @hotmail.com eftersom Wordpress anser jag ska logga in på mitt (obefintliga) Wordpress konto, så jag använder naltanorrland@gmail.com så nu vet Ni vem jag är ifall jag måste godkännas 


Små lite ”prästkrage”liknande blommor

Det är konstigt  - eller helt normalt 🤔💭❓- det har regnat varje dag förutom under fem (5) dagar i juli och av de åtta (8) dagar vi har haft hittills i augusti då tror hag det har regnat typ ungefär varannan dag… men vad jag skulle komma fram till är att det sägs att regnig sommar ger mycket svamp 🍄‍🟫 och jo yes jag vet att det funnits gott om kantareller på vissa platser. Men i mitt närområde är det hyfsat tunnsått med svamp…


Denna svamp 🍄‍🟫 växer bredvid björkstammen inte på även om man kanske kan tro det.



Yes roligare än så här blir det inte idag, jag har fått jävulskt ont i ryggen från nacken ner mot ländryggen och det gör ont till och med när jag andas  - jag kan ju försöka sitta eller ligga still men det är svårt att hitta en ställning som inte gör ont 😭 och att låta bli att andas är svårt.

3 kommentarer:

  1. Hoppeligen så blir du av med det där onda, onda...Önskar dig verkligen ond-fritt!
    Ja, det är något på gång i kommenterandet hela tiden just nu. Ibland funkar det, ibland inte.
    🤍

    SvaraRadera
  2. Från och till krånglar tekniken vilket är irriterande för den ska liksom bara fungera.
    Alla människor verkar plocka kantareller denna sommar men här har jag inte sett en enda. Det brukar jag i och för sig inte göra heller. Det har verkligen regnat mycket hos er denna sommar. Även om det regnat här med så ligger vi klart i lä jämfört med er.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Trist med din bråkande rygg Åsa ... hoppas den är åtminstone lite bättre nu!
    Här har vi haft mestadels en bra sommar och inte alls så regnigt som uppe hos dig ... tvärtom så behövs nu mer regn!
    Svampsäsongen är alltid svår att förutse och beror nog egentligen inte bara på hur mycket regn det kommer. Skulle gissa att det kommer att dyka upp mer svamp nu från mitten/ slutet av augusti. Både hos dig och här hos mig. Du har i alla fall sett och fotat både en kremla och några strävsoppar ... alltid något!
    Kram

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...