söndag 4 augusti 2024

Skyltsöndag med BP

 Söndag eftermiddag och vi skjutsade hem Cai 

Skyltsöndag med BP





Jo yes vi stannade till på Frasses Vilhelmina och käkade ”som vanligt” när vi är åt det hållet… det har blivit rätt många stopp i Vilhelmina denna sommar

Fina rosa blomster växte efter trottoaren där vi parkerade 

Jo yes även ICA Tallen fick ett besök denna söndag, Cai som börjar jobba i morgon efter två veckors sommarlov handlade mat… äta bör man 😋 praktiskt med matlåda 

Malgonäs 

Cai fick lite gott och blandat av J som tack för hjälpen med altantaket, ska man jobba på byggen, som snickare ska man ha riktiga verktyg och inget skräp 


Vi stod bakom en husbil…

Nu är det är två veckor till dess vi ska skjutsa Elin till Lycksele och elevhemmet, den 19 augusti börjar skolan

7 kommentarer:

  1. Bra verktyg är halva jobbet =) Har aldrig besökt Frasses, men jag tror att det ligger ett påväg ner mot Småland. Oj, sommarlovet är snart slut- men inte sommaren hoppas jag. Idag har det varit tryckande, klibbigt och kvavt. Åskat på avstånd nu ikväll men ser i tfn att 2-3 mil härifrån har räddningstjänsten fullt upp pga skyfall och översvämningar i bostäder. Ha en bra kväll och snyggt skyltat!

    SvaraRadera
  2. Vilken ambassadör du är för Frasses. Bra med att "äta på lokal", då slipper du laga mat.
    ICA Tallen ligger i en annorlunda byggnad, snyggt och ovanligt.
    Skrattade gott åt skylten på husbilen. Den hunden skulle inte jag vilja möta irl om man säger så.
    Tusen tack för länken och din fina skyltning:-)

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag aldrig har fått riktigt sving på det här med hamburgare. Måste träna mera tror jag😉 Gott ser det ut..Många skyltar fick du till i huset där ICA Tallen håller till. Det var tydligen en finländsk husbil om jag förstod flaggan rätt...vovve och katt fanns tydligen med på färden.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Trevligt beskriva skyltar som i en berättelse :) Rätt verktyg ar A & O. Malgonäs är det i närheten av Malgomai? Ja du har väl en hel del husbilar som åker förbi där uppe... ICAs butiker brukar dom inte vara mer röda tex? Jag tror jag bara ätt en gång på Frasses, det ligger så illa till här i Sundsvall, jag vet bara om ett också... önskar dig en fortsatt trevlig vecka :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt skyltat kring er dag! Det ser ut att vara en rejäl verktygsuppsättning där minst sagt. Smidigt att äta på lokal när ni ändå var på vift.
    Här hos oss börjar skolorna redan den 14:e så det är tidigt. Ett sommarlov går fort och det känns som om detta var ovanligt kort.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
  6. Gott med hamburgare, men väldigt sällan jag köper någon.
    Fin tackpresent från J ... bra verktyg är viktigt!
    Ha en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag kär! I den söta fina goa rottisen på den gulliga skylten på husbilen! Min första hund, Larissa, var en rottis, världens goaste tjej, Ha en fin vecka

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...