FortsÀtt till huvudinnehÄll

Etthundra 💯 dagar Dag ett av hundra

 Jo yes jag funkar bĂ€st med en plan —> och ett mĂ„l… sĂ„ nu Ă€r min plan att jag ska blogga varje dag under etthundra 💯 dagar 😅 Ă€n har jag inte riktigt koll pĂ„ nĂ€r jag gĂ„r i mĂ„l, men det brukar visa sig 😅 typ nĂ„n gĂ„ng i januari borde det vĂ€l bli…

Jag börjar med ett par bilder frÄn helgen som bjöd pÄ sol och blÄ himmel.






Helgen har varit helt okey, lugn och stillsam. 

TyvÀrr började mitt högra knÀ brÄka (om igen, en upprepning) i fredagskvÀll och till igÄr söndag blev det vÀrre, vÀrken/smÀrtan spred sig och jag började ha ont frÄn fotknölarna till nacken pÄ höger sida, antagligen nÄn sorts felstÀllning pÄ grund av ont i knÀt och dÀrför blir det mer ont. Jag tror att roten till det onda kommer frÄn det jag halkade för nÄn vecka sedan under en skogspromenad.

NÀr jag dejtade min ordinarie lÀkare (17/9) sÄ ordinerade han maxdos Citodon + Alvedon samt vila och om det inte blev bÀttre skulle jag kontakta fysioterapeut.

SÄ igÄr skrev jag till fysioterapeut pÄ 1177.


Nu Ă€r min plan inte att skriva sjukdomsrelaterade blogginlĂ€gg i etthundra 💯 dagar. Nej det skulle vĂ€l bli alltför trist... och inte mĂ„r jag bĂ€ttre av att Ă€lta hur skit jag mĂ„r dag efter dag.


Det Ă€r konstigt‼️ men jag tĂ€nkte det skulle bli lĂ€ttare detta med Vad ska vi Ă€ta idag? nu nĂ€r det oftast bara Ă€r jag och J under vardagarna, men fortfarande har vi samma problem 😅


Jag tror att en av de vanligaste frÄgorna, funderingarna i varje hem i princip dagligen Àr: Vad blir det för mat? I alla fall om hushÄllet bestÄr av fler Àn en person.

Nu tĂ€nker jag försöka komma pĂ„ VAD vi ska Ă€ta de nĂ€rmaste dagarna och sedan ta mig till affĂ€ren… vi fĂ„r vĂ€l se hur det gĂ„r 😜 Men med tanke pĂ„ mitt nya funktionshinder 😓 sĂ„ blir det denna mĂ„ndag en stillsam dag och rester till middag.

Finns det nÄgon mat som Du absolut aldrig Àter, nÄgot Du totalvÀgrar?

Om Du fÄr bestÀmma helt fritt oavsett kostnad och tillagning etcetera VAD vill Du gÀrna Àta till middag?


Kommentarer

  1. Jag Àter absolut inte inÀlvsmat, oliver eller getost. Pizza Àr min favoritrÀtt men samtidigt sÄ mÄste man variera sig. Jag tycker att bra kött har blivit vÀldigt dyrt och det samma gÀller goda ostar som jag gÀrna Àter.

    Kram och ha en bra mÄndag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂