lördag 16 september 2023

Hoppa på tåget 🚂

 



Då var det dags igen… veckorna rasslar i väg i ryslig fart och åter igen är det lördag 😅

Dagens ord är: HAND 

Jag tar tag i handtaget på min väska 🧳 och ställer mig på perrongen för att Hoppa på tåget 🚂 där Tova hälsar mig välkommen och tar mig i handen 🤚 ✋ för att hjälpa mig upp i tåget och Karin vinkar med handen 👋 utanför lokets fönster för hon styr tåget framåt med båda händerna på spakarna och de olika reglagen - ett viktigt arbete för inga handhavande fel får hända.

Jo yes box allright det är ju inte en lördag och Hoppa på tåget tåg 🚂 utan att jag tar mobilen i min hand 🖐️ och googlar synonymer 😅 

Hand = knytnäve, tass, labb, karda

efter hand = så småningom, successivt, fortlöpande 

i första hand = viktigaste, främst 

på egen hand = självständig

ta hand om = sköta om, vårda

under hand = inte officiellt 

Jo yes det fanns fler HAND än jag har kunnat tänka mig… och något vi numera gör sällan är att ta varandra i hand när vi hälsar - pandemin (covid19) tog ifrån oss mycket och så även denna urgamla vana att ta i hand och hälsa.

En liten Elin håller hand med morfar i en svängom 🎵 🎶 

En Elin med mormor 

6 kommentarer:

  1. Med träffsäker han har du tolkat fint i ord och bilder👐👍🤗

    SvaraRadera
  2. Ännu en bra och personlig tolkning med fina bilder. Vilken fin dans för Elin och morfar <3

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  3. Fina tolkningar! Tycker att alla andra bloggare förutom jag alltid får till det och hittar MÅNGA bilder 😂

    SvaraRadera
  4. Det var ju handen full av bilder på hand. Klurigheter som du löste fint. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tänk att få svänga runt med en barnahand i dansens virvlar! Och hur skulle man kunna dricka en trocadero utan att lyfta handen? Hand-lingskraftigt löste du veckans tema. Trevlig fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  6. Du är duktig på att sätta ihop en story som innehåller förvånansvärt många händer;-) Bra jobbat:-)

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...