lördag 24 augusti 2024

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 när Tåget från Sundsvall kommer tuffande ska jag ta mig in i caféet med mina tårtor och duka upp till kalas 🥳 

Jag har lite svårt att bära mina tårtor samtidigt som jag ska klättra upp tågvagnar 🪜 så jag hoppas att Åke som rattar tåget väntar med att starta tåget 🚂 🛒 och rulla vidare så jag hinner få allt på plats 😅


Så där NU tar jag emot beställning:

Inte riktigt en tårta… en morotskaka och kaffe i fin kopp

En ko-bakelse varsågod 😋 


Två olika tårtor 😃 så nu börjar det arta sig 😜


Jo yes detta var mitt bidrag till en tårtbuffé 😋

Delar med mig en bild på något HELT annat men som ändå har anknytning till Åke från Nacka 
Skål och Grattis Åke 🥳 


En natt jag drömde något jag aldrig drömt förut, jag drömde det var strejk på Pripps och alla öl var slut, jag drömde om ett bord där ölen stod på rad… jag drack en så där femton bärs och reste mig och sa: whisky och renat, så var det menat. Vårt mål alkohol skål 🍺 

Ha en fin Lördag och en skön helg❣️


Att drabbas av kronisk sjukdom är inget jag önskar någon, att sjukdomen dessutom är mindre vanlig och vårdpersonal inte alltid vet något… den vita rocken jag var till i början av juni googlade ME/CFS - kronisk trötthetssyndrom medan jag satt där bakom datorn på hennes skrivbord.

Det lär komma fler MEinlägg…


Nåväl idag är det tåget som gäller 😅

9 kommentarer:

  1. Olala! Vilken buffé =) Svårt att välja, jag tror att vi åker tåg hela veckan- så hinner jag smaka av alla sorterna. Satte precis in en äppelpaj i ugnen, väntar på att syrran ska dyka upp och hämta lite grejer efter att hon slutat jobbet- tror hon kommer att uppskatta fika efter sin första jobbvecka. Kronisksjukdom är så tråkigt har några i min närhet med det. Ha en fin eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med kronisk smärta, hoppas verkligen du får den hjälp du behöver å kan leva någorlunda smärtfri.
    Tack för god tårtbuffé å trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag är inne på LillaSysters koncept. Vi stiger inte av, vi åker tåg hela veckan. Morotsbakelsen , wow men grisen är kul, lite synd att skära sönder den förstås. Vilken dröm du hade Åsa, haha...drömmar, de är märkliga saker, roliga för det mesta om man minns dem. Ha en skön lördag, nu tuffar vi vidare! Kram

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en delikat tårtbuffé som serverades här i dag :D

    Att en läkare behöver googla patientens sjukdom är så pinsamt att man knappt tror det är sant. Den läkaren hade mitt förtroende inte varit stort för...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  5. Ko-bakelsen var väldigt originell, har faktiskt aldrig sett en sån förut. Och då jag inte äter tårta så tar jag tacksamt emot en bärs från Höga Kusten.
    Skrattade gott åt din dröm - hahaha:-) Den var också originell om man säger så;-)

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig dröm :D Du verkar ha lika roligt som jag om nätterna. Förövrigt såg den där kobakelsen fantastiskt god ut.

    SvaraRadera
  7. Härligt Åsa 🤗 Dessa tårtor räcker några dagar… trevligt att du var med 👍 Tack för länken och gratulationen, jag tar glaset åxå 👌

    SvaraRadera
  8. Glider in lite sent till tårtorna, de är nog alla uppätna nu, o lika bra det, men kossamulen gillade jag särskilt. Tycker det är jättebra om du delar med dig av dina erfarenheter av sjukdomen du drabbats av. Du får ju själv tips och råd genom att läsa andra bloggar, då har du också något att dela med dig i form av egen erfarenhet. Jag har ett par kroniska sjukdomar och läser en del i grupper som finns på facebook. Jag har lichen sclerosus i underlivet, väldigt besvärligt tidvis, glad att jag inte har en partner..Tycker jag har fått goda råd om lindring och så genom att läsa i forumen för sjukdomarna.Alla upplever ju sin sjukdom på olika vis, men det är värt att söka tips som kanske underlättar vardagen. Önskar dig kämpaglöd och må så gott du bara kan

    SvaraRadera
  9. Jag är sent ute ... men har nu beundrat dina tårtor ... och bakelser . Ser Goda ut allihop!
    Jättejobbigt med din sjukdom, men du är en kämpe!
    Ha nu en fin fortsättning på tisdagen!
    Kram

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...