söndag 13 november 2022

Två veckor till 1a advent

Värmerekord i södra delen av landet och hos oss försvann snön… det känns ju inte direkt som om vi är i mitten av november.

Jag tror ju, tyvärr 😓, att det är klimatförändringarna som gör att vintern blir försenad och varmare än normalt. Även om det kanske 🤔 känns skönt att hösten blir längre och vädret bjuder på ovanligt varma dagar så… ur led är tiden.

Idag är det söndag Skyltsöndag med BP


Till minne av Ama ❤️ Jo yes kanske konstigt 🤪 men Amas man Anders är en händig Karl och just sånna här kabeldragning ger honom rysningar ☺️ Så YES ett minne…


2 kommentarer:

  1. Både röd soptunna och spanskkabelhärva - bra jobbat Åsa!
    Jo tiden är ur led...jag var precis ute och plockade en bukett med Astrar och Ringkrage till jobbet imorgon - en liten bukett - men ändå nästan i mitten av november. Jag har förtydligat min skyltning nu - det är en plåtkruka men företaget som gör dem heter herr och fru betong. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog minns jag dessa gräsliga kabeldragningar som Ama visade upp genom åren <3

    När det gäller temperaturerna så vet jag inte. Här är det svalare och det har förekommit väldigt milda vintrar förr innan man började prata om klimatpåverkan.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera