lördag 11 november 2023

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 tillsammans med Karin från Madeira och ett gäng motiverade passagerare Anki,  Anna i PortugalCarita,  KarinOrdodlaren, Paula, StefanZnoggeÅke

Ordet denna lördag är MOTIV och när jag googlade så kom bland annat dessa synonymer upp: drivkraft, anledning, konstverk, ledmotiv 

Jag tog en bild och påstår att det är ett motiv:


Jag har ett egoistisk anledning (motiv)  med mitt  bloggande och det är att få chansen att visa mina bilder (konstverk) med olika motiv från mitt Norrland för fler än bara familjen ☺️ självklart är alla bilder fotade av mig (om inte så berättar jag självklart det). Jag har en drivkraft (motiv) att visa upp mitt Norrland 💕

Jo yes om man googlar ledmotiv Norrland (motiv) då kommer det upp Norrländsk musik Hooja 😃
Och hur många har inte sett Pistvakt 😅


Detta hus, Ting1, mitt i centrala Örnsköldsvik, har tidigare blivit utnämnt till ett av Sveriges fulaste hus, jag kan absolut inte förstå motivet till denna utnämning. Ting1 kom på 16 plats.


 Jo yes jag avslutar dagens Hoppa på tåget med Vildmannen i Storuman som motiv.


6 kommentarer:

  1. Vet du, jag förstår inte heller varför man har utsett huset till det fulaste. Det är ju inte alls fult. Det är kul och uppseendeväckande men fult nejdå, nejdå. Motivet borde vara att få mun fast på dem som säger så😂, säger jag i mitt ställe som tycker att du har ett riktigt fint Motiv-inlägg och också ett supermotiv som vill lyfta fram ditt Norrland. Heja Åsa, jag gillar din tanke! 🧡

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ju att det är roliga motiv som du visar och det är ju så mycket du och ditt norra land.
    Huset är absolut inte fult, det bara sticker ut!
    Jag tycker att du klurade ut detta väldigt bra.
    Trevlig lördag 🤗

    SvaraRadera
  3. Härliga motiv även om jag inte gillar den där byggnaden den i ö-vik. Men en sådan balkong skulle jag inte ha mig emot att ha :) Den där vid brandstationen är väl också läcker, den med stora glasrutor vid E4:an? En fortsatt trevlig lördan nu :)

    SvaraRadera
  4. Du är en väldigt bra ambassadör för ditt Norrland! Och det levererar ju - för det mesta;-)
    Ting-husen tycker jag är de mest nydanande flerfamiljshusen i hela Sverige. Tycker de är så otroligt läckra och jag skulle gärna vilja bo i en lägenhet i nåt av husen.
    Vildmannen däremot är gräsligt. Han ser ut som om han ramlat i en färgburk;-)

    SvaraRadera
  5. Snygg tolkning som vanligt och fina motiv. Själv tycker jag inte att huset är det fulaste och jag tycker inte att heller att Davidshallstorg i Malmö har den fulaste parkeringen i Sverige. Smaken är som baken helt enkelt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Perfekt Åsa! Du visar alltid upp trevliga motiv från ditt Norrland!
    Huset är, om inte direkt vackert, väldigt speciellt och balkongerna ser kul ut ... huset sticker verkligen ut!
    Teddy är såklart ett härligt motiv ... men Vildmannen ä ful! Har honom också som motiv bland bilderna från Norrlandsresan för flera år sedan :)
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera