Fortsätt till huvudinnehåll

Har mitt liv en framtid?

 OM någon frågar Dig OM Du är lycklig… vad svarar Du då?

OM någon frågar Dig VAD Du gör när Du mår bäst… vad svarar Du då?



Helt ärligt… jo yes jag har funderat 🤔 💭men NEJ jag har inget bra svar på dessa två frågor.

ACT = genom att acceptera sina tankar och känslor, vara närvarande i nuet.

Nej jag har inte påbörjat någon terapi ✋ men jag har läst lite om ACT, och självklart funderar jag på mitt framtida liv.

Ibland tänker jag har mitt liv nån framtid?

Till vilken nytta trampar jag omkring på vår jord?

Nix, jag är inte mer deprimerad än vanligt 😅 och nej jag har inte några självmordstankar eller är självmordsbenägen - absolut inte, inte idag och troligtvis inte i morgon.

Möjligen är jag dyster 😕 

Förändring handlar om att förändras 🤪

I min journal har min ordinarie läkare skrivit att jag påbörjat en livsstilsförändring.

Vet faktiskt inte riktigt VAD han syftar på❓


Förändring handlar om att gå från NU-läge till ett NYTT-läge.

Att ändra beteende och finns andra lösningar.

Att identifiera vad man (jag) vill förändra.

Att göra det som behövs för att nå en förändring.

Acceptera bakslag.

OM jag på nått vis ska VAD ska jag säga❓hitta en förändring som förbättrar min livskvalitet och som är hållbar måste jag veta VAD jag egentligen vill förändra.

Meningen med livet är ett liv med mening.

Men VAD är egentligen det för mening med mitt liv 🤔💭❓VAD tillför jag livet?

Jo YES det är SÅ HÄR ⬆️ jag måste lära mig att tänka… att livet pågår NU och att det finns ljuspunkter.


Med detta välskyltade inlägg säger jag Ha en fin fortsättning på denna fredag och en skön helg… då jag inte har någon humla på lut så hoppar jag över morgondagens Hoppa på tåget med Åke från Klyktattarland 🐝 

Kommentarer

  1. Jag mår bäst när jag får skrota runt utan en massa måsten, ta dagen som den kommer. Göra vad som faller mig in.... det kan ju resultera i ett nytt trädgårdsland. Eller bara sitta och läsa en bok. Hoppa i plurret och njuta av att omslutas av vatten - det finns mycket som får mig att må bra- beroende på var jag befinner mig. Just nu blir jag extra välkomnad av Trassel så fort jag kommer hem och att då stanna upp och gosa/leka med honom får mig att må bra. Önskar dig en skön helg också. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag mår bäst när jag tränar med hundarna, är på stranden och badar, läser en bra bok eller umgås med nära och kära.
    Kanske menade han din viktnedgång? Att den berodde på en livsstilsförändring. Bara en tanke...
    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  3. Om du hade frågat mig för ett halvår sen så hade jag svarat att jag mår bäst när jag får vara med och sjunga i den lilla kören. Att få öva, träna och umgås där. Nu tappade jag alltihopa genom flytt och sjukdom men det står på min önskelista.
    Just nu är det när jag umgås med nära och kära, kan äta och dricka gott, så gott allting går.
    Det är så individuellt. Kram!

    SvaraRadera
  4. Du kanske kan fråga din ordinarie läkare vad han menar...då vet du. Jag kan tänka mig att det handlar om de där sex kilona som försvann men kanske det är doktor W som känner till den saken.
    Sitter här och funderar på vad jag mår bäst av..antagligen en hel del, kanske jag tar det för givet allt det fina jag har. Min Uffe, mina barn och barnbarn på långt håll. De är dem jag mår bäst av - Tillsvidare har jag haft förmånen att vara frisk vilket förstås är en ynnest om något.
    Jag hoppas du får en skön helg, så skön och härlig som du kan göra den till, få den till.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Om någon frågar mig OM jag är lycklig… vad svarar jag då? Olika dagar rakt av, fyra besök på plåsterkåken denna vecka sätter spår liksom... torsdag vart en dag till stranden med fyrhjulingen för att reka stranden till nattens norrskens fotografering. Enda dag jag inte hade plåsterkåken i kalendern,

    OM någon frågar mig VAD Du gör när jag mår bäst… vad svarar Du då? Sätta mig på fyrhjulingen och känna vinden kring öronen och tex fara till badstranden och höra klucket av vågorna slå, naturligtvis med minst en kamera på den utomordentliga fraktlådan framtill. På natten lastade jag med ett stativ och fyllde upp med ved :) Det var veckans höjdpunkt. Bilder finns naturligtvis ;) Bar att klicka in på vad som gjorde mig lycklig och fick må som bäst. Möjligen är jag dyster de orden känner jag igen på pricken... Ett år med foten i bandage undrar man om framtiden ja... jag har fått hitta egna vägar ur detta elände, dom är små... jag är dessutom en som inte har orden vila eller ta det lugnt i mitt vokabulär. Vi sköter om oss.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hoppa på tåget 🚂

 Dagens Hoppa på tåget 🚂 och som vanligt kommer tåget från Klyktattarland och det framförs av  Åke från Nacka Dagens ord är Ingen 💨 utan 🔥 😮‍💨 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst härifrån på grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gå närmare in på ‼️VARFÖR‼️ så jo men det blir ju så ibland…  Min magkänsla kurrar motvilligt och skriker tänk Dig för‼️skriv inget som någon kan missförstå eller om det förs vidare skadar någon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstås, det beror på hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten så måste det vara delvis sant. Dagens ord är ju Ingen rök utan eld 🔥   Nu väntar jag på att tåget från Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  är inte riktigt piggelin så det kan ta en stund för honom att få ordning på tåget och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya på kram i ett stort påskägg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som känner mig vet att jag är lite pyroman, jo men yes jag är

Hoppa på tåget 🚂

 Lördagförmiddag och jag väntar på att få Hoppa på tåget 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det är en klyktattare från Sundsvalls hållet  Nacka 144  som hanterar tåget och trots snömodd och isbelagd räls kör  Åke  framåt i god fart och hämtar upp passagerare och deras skuggor från norr till söder och även utanför landets gränser. Här ser Ni min skugga som är ute med Teddybjörnen  Något skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag något skuggbudget heller… Om shadow life, detta okända icke-kanoniska okända liv kan ännu existera med känt liv. Till exempel virus skulle innan de upptäcktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av någon är inte helt ovanligt - att någons prestationer och förmåga är så stor att att närstående inte uppmärksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan när det gäller min skugga - men utan att låta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag så kan jag väl kort och gott säga att det blev inte så dom jag

Hoppa på tåget 🚂

 Dagens Hoppa på tåget 🚂 KAN bli mitt sista beroende på vissa personliga åsikter 🤫 men nu står jag här redo att Hoppa ombord på tåget när eller ska jag säga OM  Åke från Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och väntade, men då dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hända att tåget inte klarade den Norrländska kylan eller om tåget helt enkelt körde fast i snökaoset söder om Dalälven, men en gång är möjligen acceptabelt, två gånger är en gång för mycket… Dagens ord är GULD   Thailändska paviljongen Ragundadalen Thailändska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailändske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevärdighet inte helt vanlig här i vårt avlånga land absolut värt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar är inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tåget  inte trafikerar Norrlands inland så blir detta min sista lördag med Hoppa på tåget 🚂