FortsÀtt till huvudinnehÄll

💯 dagar Dag 2️⃣ av 💯

 GĂ„rdagen blev en lugn och stillsam historia dĂ„ jag bestĂ€mde mig för att det Ă€r bĂ€ttre att vara vĂ€ldigt stilla och försöka avstĂ„ frĂ„n att belasta höger knĂ€/ben mer Ă€n nödvĂ€ndigt, hur som haver sĂ„ behöver jag tvĂ„ fungerande ben, sĂ„ jag gjorde inte direkt nĂ„got anstrĂ€ngande igĂ„r.

Det gör jĂ€kligt ont i mitt knĂ€ nĂ€r jag ska  ta av mig vĂ€nster sko 👟 och alltsĂ„ stödjer mig pĂ„ höger, jag borde absolut sitta ner nĂ€r jag tar pĂ„ eller av skorna.

DĂ„ Ă€r det dags att sĂ€ga Hej dĂ„ september och  VĂ€lkommen oktober, det kĂ€nns som sommaren försvann med blixtens fart. 


KARMA 

NĂ€r jag igĂ„r eftermiddag lyckades ta mig in i duschen (ensam) sĂ„ satt tvĂ„ kissmissar bakom dörren och skrek… de var vĂ€ldans förnĂ€rmad över att jag lekte med vatten‼️ utan att de fick vara med. Mina kissmissar gillar vatten och sitter gĂ€rna i tvĂ€ttfatet och tvĂ€ttar hĂ€nderna 😅 men faktiskt sĂ„ vĂ€ljer jag absolut att duscha ensam utan kattsĂ€llskap đŸ˜ș


Jag funderade pĂ„ en sak i samband med att jag duschade, eftersom jag har lite svĂ„rt att röra mig pĂ„ grund av mitt onda knĂ€ sĂ„ tĂ€nkte jag lite att jag mĂ„ste vara försiktig sĂ„ jag inte  halkar… och kanske borde jag haft med mobilen đŸ€”đŸ’­ 

MEN jag tillhör den sortens mĂ€nniska som lĂ€mnar mobilen pĂ„ laddning i köket ifall jag tĂ€nker duscha/bada… tillbringa lĂ€ngre tid i badrum.

Jag svarar INTE i mobilen ifall den Ă€r med nĂ€r jag gĂ„r pĂ„ toa. Jag anser att varken jag eller den som ringer har nĂ„gon behĂ„llning av att veta vad jag gör pĂ„ toa 😅


Tisdagens frÄga: Svarar Du i telefon om det ringer nÀr Du Àr pÄ toa, tar Du med Dig mobilen nÀr Du ska duscha?

En helt annan sak… jag kan inte lĂ€sa mina mejl pĂ„ mobilen, det har inte funkat sedan onsdagskvĂ€ll förra veckan. Jag mĂ„ste starta datorn och lĂ€sa mina mejl dĂ€r.


I eftermiddag ska den Vita rocken Vilhelmina ringa och förhoppningsvis har hon positiva besked om min framtid.

Kommentarer

  1. Klokt att ta det lugnt i gÄr sÄ att ditt onda knÀ fick vila. Klart att du ska sitta ner dÄ nÀr du tar av och pÄ dig skorna.

    Jag svarar absolut inte i telefonen om jag Àr pÄ toa och den gör mig inte heller sÀllskap nÀr jag duschar. Var sak har sin tid helt enkelt!

    DÄ hoppas jag att du fÄr bra besked av vita rocken i dag.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Jag sitter alltid ner nĂ€r jag tar pĂ„ mig skorna, annars tippar jag över đŸ€Ł
    Jag har alltid med mig mobilen till duschen (inte toan) men det beror pÄ att jag vill ha den inom rÀckhÄll ifall jag ramlar. En sÀkeerhetsÄtgÀrd.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. SÄ roligt att du har katter som Àlskar vatten. Jag hade en jag ocksÄ en gÄng i tiden, lilla Jutta..hon formligen kastade sig i vattenpussarna pÄ tomten. Det var ett nöje att se pÄ henne och ibland simmade hon vattentunnan. Men jag lade lock pÄ den...för hon hade svÄrt att ta sig upp ur den om vattnet lÄg lite lÀgre. Tok-katt!
    Nej, ingen telefon Àr med pÄ toa eller i badrum. SÄ viktigt Àr det inte att nÄ mig men dÀremot kan jag tÀnka mig att det Àr bra att ha den med om man kÀnner att man vill ha den med som en sÀkerhet, utifall att man faller, halkar. Vi lÄser aldrig vÄr toadörr heller...inte sen Uffe fick sin stora stroke i badrummet.
    Hoppas att det blir bra besked av vita rocken idag!

    SvaraRadera
  4. Jag har inga problem med att lÀgga bort mobilen, det hÀnder att jag gÄr pÄ promenad utan att den Àr med - sÄ skönt att inte vara nÄbar. Alla katter vi haft har varit vÀldigt intresserade av vatten. Oscar satt alltid pÄ badkarskanten dÄ man badade eller pÄ stegen i grannens pool dÄ jag var dÀr och simmade ibland Àven pÄ min axel dÄ jag var i poolen. Elvis kom alltid in och drack utav dusch vattnet som var kvar pÄ golvet innan jag hunnit ta skrapan. Busan som liten lekte mycket i handfatet och just nu Àr Trassel precis likadan. Det verkar höra till, fick köra en tasstvÀtt i handfatet pÄ T idag, jag vet inte hur han lyckats men skitig var han. HÄller tummarna för bra besked frÄn vitarocken. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂