FortsÀtt till huvudinnehÄll

💯 dagar Dag 3

 Bild frĂ„n igĂ„r…


Ibland hĂ€nder det… 🌟 igĂ„r nĂ€r jag slog pĂ„ mobilen - jo yes jag blev vĂ€ckt av J sĂ„ klockan var strax före 12 😅 dĂ„ hade jag fĂ„tt sms med en tid för undersökning hos sjukgymnasten 👍 nackdelen đŸ€”đŸ’­❓törs jag sĂ€ga sĂ„ 😅 Ă€r att jag ska vara hos sjukgymnasten i Dorotea Sjukstuga klockan 10 idag.

Nix‼️ jag klagar inte utan jag Ă€r överlycklig över att fĂ„tt tid för undersökning för jag KAN inte fortsĂ€tta ha sĂ„ hĂ€r ont.

DĂ€remot rent logistiskt Ă€r det aningen besvĂ€rligt att ta mig 2 x 5 mil… 

Om jag fÄtt komma till sjukgymnasten hÀr pÄ sjukstugan hade jag troligen kunnat ta mig dit och hem pÄ egen hand (med bil) men nu nÀr det blir sÄ pass lÄng körstrÀcka och det Àr höger knÀ sÄ Àr det inte praktiskt möjligt att jag sÀtter mig i bilen och kör sjÀlv.

Även om jag kanske kan köra till Dorotea (dock tveksamt) sĂ„ efter undersökningen lĂ€r jag antagligen ha ondare och att dĂ„ köra hem kĂ€nns riskabelt.

Nu funkar det att J skjutsar sÄ jag behöver inte försöka jaga efter nÄgon lÀkare som kan bevilja sjuktransport.

Anledningen till att jag behöver ta mig till Dorotea Àr att det inte finns nÄgon sjukgymnast hÀr pÄ Sjukstugan.

‼️DĂ„ jag Ă€r allergisk mot acetylsalicylsyra kan jag icke anvĂ€nda Voltaren eller annat liknande preparat‼️

SĂ„ lĂ€nge jag antingen Ă€r ”drogad” pĂ„ Citodon & Alvedon och/eller sitter still sĂ„ kan jag inbilla mig att nog börjar det kĂ€nnas bĂ€ttre i knĂ€t nu… men sĂ„ fort jag stĂ„r/gĂ„r, anvĂ€nder benet sĂ„ hjĂ€lp vad ont mitt knĂ€ Ă€r.

Vita rocken Vilhelmina levererar 👍 jag sa faktiskt till henne att hon Ă€r den första som faktiskt hĂ„ller vad hon sagt och verkligen försöker hjĂ€lpa mig.

Men mer om det en annan dag…

Jo men yes, dĂ„ jag hittills 😜 alla tvĂ„ tidigare dagarna jag har bloggat denna vecka 😅 mer eller mindre avslutat med en frĂ„ga sĂ„ sjĂ€lvklart blir det dĂ„ idag oxĂ„ 😃

Nyfiken som jag Ă€r undrar jag ifall Du anvĂ€nder en almanacka eller mobilens digitala kalender nĂ€r Du planerar livet för en dag, en vecka, en mĂ„nad eller ett Ă„r? 

SjĂ€lv har jag sedan Elin började sexĂ„rs och fick egna aktiviteter haft en ”pappers”almanacka som strĂ€ckt sig frĂ„n augusti till september alltsĂ„ i princip skolĂ„ret. 

Helt perfekt enligt mig. 

Förutom att jag har kunnat skriva in allt som gÀllt Elin, skola och aktiviteter dÄ har jag Àven antecknat vad vi Àter, om vi gör nÄgot speciellt och sjÀlvklart mina olika sjukdomsrelaterade hÀndelser.

Men jag gillar ju att skriva, anteckna och klottra. 

Dessutom fanns det dubbel chans att jag skulle komma ihĂ„g… Ă€ven J Ă€r lĂ€skunnig ‼️ och kunde se ifall nĂ„got speciellt skulle höras dĂ„ vi alltid haft almanackan liggandes pĂ„ köksbĂ€nken.

Men nu nĂ€r Elin Ă€r fyllda 18 sĂ„ behöver jag inte lĂ€ngre ha samma koll och funderar pĂ„ att skaffa en almanacka som börjar 1 januari och rĂ€cker Ă„ret ut… 

Ha en fin onsdag❣️

Kommentarer

  1. Perfekt att du fick tid hos sjukgymnasten och att J kan göra dig dit. Ännu bĂ€ttre att det finns en vit rock som faktiskt verkar hĂ„lla vad som sĂ€gs.
    Önskar lycka till med dagens besök.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Papperskalender Àr det som gÀller för mig, mycket smidigare Àn att vara beroende av tekniken. Hoppas att du fÄr ett bra bemötande av fysio idag=)
    Svar alla vÀxter övervintrar jag i garaget, brukar funka bra. Dina pelargoner kommer att klara sig fint i det glömda fönstret.

    SvaraRadera
  3. SÄ bra att du fÄr komma till sjukgymnast och att J kan skjutsa! Jag skriver upp pÄ vÀggalmanackan OCH gör en notis med pÄminnelse i mobilen ... livrem och hÀngslen :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. SÄ fint att du fick tid Àven om det kom hastigt pÄ och var lÄng vÀg ...men det löste sig. Tack, dÄ vet jag vad gÀller Voltaren och dig, jag gav visst förslag tidigare men förstÄr vÀl att du sÀkert har fÄtt det mÄnga gÄnger om.
    Fint att ge beröm Ät din lÀkare som tar dig pÄ allvar. Det peppar henne sÀkert ..
    Jag har kalender i datorn och i telefonen...förr skrev jag pÄ papper men inte nu lÀngre sen jag blev pensionÀr.
    Hoppas att du Àr nöjd med din dag och besöket hos sjukgymnasten.

    SvaraRadera
  5. Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten!
    Vad gĂ€ller almanacka sĂ„ har jag kört med bĂ„de livrem och hĂ€ngslen i mĂ„nga Ă„r men nu har jag faktiskt övergett pappersvarianten. Tycker det Ă€r SÅ bekvĂ€mt med den i mobilen och det Ă€r ju bara jag, sĂ„ inga problem.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂