fredag 13 september 2024

Vill men det går inte

 Jag vill… men orkar inte 😢 jag vill… men klar inte av det 😬 jag har planer, planer jag inte fixar att genomföra, projekt som stannar av uran ens påbörjats 🙄

Livet må vara en process 🤔💭❓ men nu är det stopp i maskineriet och företaget har gått i krasch 💥 (företaget är så klart min kropp).

Denna sommar har inte blivit som jag hade hoppats, tänkt eller trott… inget har egentligen blivit som planerat.

När jag inte längre orkar eller i princip längre vill då är det nödläge.

7 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles förkrossad. Jag gissar att allt hänger ihop med vitarocken och löften om dietist, fysioterapeut, kurator osv och inget händer- ingen hör av sig som de lovat. Någon måste följa med dig till vitarocken och verkligen förklara läget alternativt att du ringer 1177 och säger precis det du skrivit, för den som tar emot samtalet där borde fatta allvaret och se till att du kommer intill. Jag gissar att det börjar hos en kurator/psykolog. Du förtjänar att må så bra det bara går med din ME. Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Kikar in här precis innan jag ska lägga mig och läser dina förtvivlade rader. Läser också vad LillaSyster kommenterar. Hon har så rätt. Klart du tappar geisten när ingenting händer. Dagar, månader går, och din kropp bråkar hela tiden, ingen lyssnar. Nu måste det ske nåt!
    Styrkekram!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara fylla i allt det redan skrivna här ovan..LillaSyster sätter fingret på punkten som gäller eller hur? Styrkekramar många många!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig allt gott, adekvat hjälp å ett snabbt tillfrisknande!

    SvaraRadera
  5. Aj aj... eller prova ring in till din vårdcentral, de som tar emot är kunniga... kan du inte ringa själv be någon annan ringa, Du måste få en lösning. All styrka till dig.

    SvaraRadera
  6. Så ledsam läsning och jag förstår att det inte alls känns bra för dig. Även jag håller med Lillasyster till 100%!

    Varmaste styrkekramarna till dig <3

    SvaraRadera
  7. Som du får kämpa! Jag instämmer i Lillasysters varje ord, det måste gå att hitta en lösning för dig. Varmaste sympatikramar

    SvaraRadera

Skyltsöndag Meningen med livet

  Skyltsöndag med BP Om livet inte har någon mening, vad är meningen med livet? Jag kan väl säga lite kort att mitt förtroende för sjukvårde...