söndag 28 maj 2023

Skyltsöndag med BP

 Skyltsöndag med BP

En hel massa sten ligger huller om buller, jag brukar tänka på berättelsen om Jätten som kastade stenar och klippblock mot kyrkan och kyrkklockorna ☺️
Mitt i eller i utkanten av detta spårsystem bor jag och min familj 😃

Vi gick förbi en blommande hägg 🤩

Livsfarlig ledning 

Teddybjörnen 


Jag är inte bara mamma till Elin utan även Den Elaka Styvmodern till C och därför är styvmorsviol min blomma 🥰 dessutom är styvmorsviol Ångermanlands landskapsblomma och jag är född i Ångermanland 😃

Jo yes jag skyltar med min Teddy-promenad


Snott & kopierat 😅

Jag gillar denna tshirt 😃
Jag funderar på att klicka hem den…

Avslutar med en bild från igår kväll: hemma på vår gård




5 kommentarer:

  1. Gillar det steniga landskapet. Det är ett levande landskap. Ännu mera tycker jag om er altan och häggträdet - snön är borta. Så skönt att se nåt som blommar i Åsele. Å inte visste jag att er gård låg mitt i eller vid sidan av skidspåret. Nu vet jag även det:-)
    Att styvmorsviolen är Ångermanlands landskapsblomma visste jag inte heller. Ja, det är uppenbarligen inte så värst mycket jag känner till;-)
    Tusen tack för skyltning #2. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  2. Inlandsisen skyltar var den gick fram en gång för längesen eller kanske det verkligen var jättekast? Teddybjörnen är så fin! Du hittade skyltar på vägen också där ni gick...Hägg i blom, varningsskylt och den sista är ju för häftig. Sjörövare ?
    Styvmorsviol är vacker. Undrar varför och hur den har fått sitt namn. Ska se om jag kan hitta någonting läsbart om den vackra blomman. Den är i alla fall en medicinalväxt vet jag..men vad den är bra till minns jag inte längre.

    SvaraRadera
  3. Lika snyggt skyltat som vanligt och tröjan är väl som gjord för dig.
    Dock tror jag inte att du är någon elak styvmor utan tvärtom.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Har svårt att tro att du är en elak styvmor. Snyggt skyltat ♡

    SvaraRadera
  5. Ha ha vad kul med piratflaggan :) Jag vet inte hur många jag slitigt ut... på mina båtar. Bra bredd på din skyltning.

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...