FortsÀtt till huvudinnehÄll

💯 dagar dag nio

 Bjuder pĂ„ ett par bilder frĂ„n igĂ„r mĂ„ndag:



Jag försökte gĂ„ en 500 meter lĂ„ng (‼️) promenad med Frost men gav upp och var mer Ă€n nöjd 🙁 efter typ 300 meter, det gjorde för ont och kĂ€ndes absolut inte okey đŸ˜„

Jag körde Ă€ven lite bil… jag var till biblioteket och lĂ„nade tvĂ„ olika böcker 📚 

Det gick Ă€ndĂ„ bĂ€ttre att köra bil Ă€n att gĂ„ ☺️ NĂ€r jag testade att köra bil i fredags blev jag sĂ„ mycket sĂ€mre efterĂ„t, dĂ„ kĂ€nde jag att jag i princip var en trafikfara đŸ˜¶

Detta onda knÀ Àr jÀkligt besvÀrligt.


Vid halv 12 gĂ„r fĂ€rden vĂ€sterut och jag har tur eftersom J skjutsar 👍 att köra sjĂ€lv Ă€r inte möjligt, dels pĂ„ grund av mitt trilskande knĂ€ men egentligen den frĂ€msta anledningen Ă€r min hjĂ€rntrötthet och att vi icke vet hur jag mĂ„r efter besöket.

Tack och hej 👋 ha en fin tisdag đŸ€—

Kommentarer

  1. Bra att du lyssnar pÄ ditt knÀ och inte gÄr lÀngre. Finns ingen anledning att pressa dig. Det Àr vÀl klokt att J skjutsar om knÀet skulle protestera mer eller om du Àr helt slut.
    Det syns verkligen pÄ bilderna att det Àr höst hos er, eller kanske vinter nu nÀr det snöat.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Bra att du vÀnde, lyssna till knÀt. Jag vet- det Àr mer Àn astrÄkigt nÀr kroppen inte alls vill som knoppen. Hoppas att dagens besök var till belÄtenhet. Nu ska jag gÄ ner till köket och laga kokt torsk, potatis och Àgg och persiljesÄs. Till dessert blir det gÄrdagens Àppelpaj =) Ha en fin eftermiddag/kvÀll!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ditt besök blev bra idag. Du var klok som vÀnde vid 300 m..man ska lyssna pÄ kroppen.
    Ha en fin god natt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂