FortsÀtt till huvudinnehÄll

Ett 💯 dagar dag 10

 Dagar kommer, dagar gĂ„r och nu har det blivit 10 dagars bloggande av de 💯 som jag har planerat 👍

IgĂ„r kom första snön som lĂ„g kvar… över dan.


Jo men yes mina pelargoner stÄr fortfarande kvar i köksfönstret och blommar

Om gĂ„rdagens besök i Vilhelmina pĂ„ sjukstugan hos vita rocken Vilhelmina kunde jag sagt mycket 😅 men jag ska tĂ€nka och fundera lite pĂ„ vad som egentligen blev kontentan av besöket och mala ihop det i en kort resumĂ©.

Bild frĂ„n igĂ„r Vilhelmina 

NÀr jag eller rÀttare vi kom hem sÄ var det inte bara jag som intog sÀnglÀge:


Utan överdrift kan jag lugnt sĂ€ga att det var otroligt skönt att trĂ€ffa sĂ€ngen 😅 

Jag tror nĂ€stan att J blev glad nĂ€r jag slutade hĂ€nga runt honom đŸ€Ș det kĂ€ndes som att han var nalta less pĂ„ mig som inte lĂ€ngre hade ett fungerande ordförrĂ„d đŸ˜¶ hjĂ€rnbrist gör ju att jag tappar ord och inte lĂ€ngre fixar att kommunicera.

Den vita rocken Vilhelmina pĂ„talade vikten om att jag laddar mitt batteri i tid och inte vĂ€ntar tills det Ă€r soppatorsk đŸ˜“đŸ˜„



Kommentarer

  1. SÄ Àr det sjÀlvklart. Batteriet ska laddas vid rÀtt tillfÀlle men frÄgan Àr hur man vet hur mycket laddning man har kvar. Det lÄter inte helt sjÀlvklart i mina öron...

    Nu fÄr du unna dig en vilodag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket klokt av Vita rocken Vilhelmina. Du behöver tÀnka pÄ dig sjÀlv och ladda batterierna i tid. Men jag vet, det Àr inte alltid man vet nÀr man Àr nÀstan urladdad..
    Lycka till och tack för fina foton pÄ första snön!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snö.....nej nej nej-stackars dig. Jag ska inte gnÀll över att det regnat hela dagen, hellre regn Àn snö. Fin pelargon.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂