tisdag 16 juli 2024

Dagen bjöd på utflykt och bilkörning

 Kom in med Teddy efter en kort promenad och säger till J: FY FAAN så mycket mygg 🦟 och då är jag ändå då lyckligt lottad att jag icke får myggbett.

Hittills har vi haft 1️⃣ dag i juli utan regn.

Under tidig vårvinter lovade SMHI att årets sommar skulle bli varm och torr, de jämförde med sommaren 2018 ☀️ 🔥 men så fel de alla som spådde väder har haft hittills, enda trösten i bedrövelsen 😅 är väl att vädret är hyfsat jämnjävligt i hela landet oavsett om vi bor i Norrland eller Skåne.

Men vi gjorde en utflykt under eftermiddagen jag & min Elin och även om vi hann med både regn och sol så satt vi först i bilen medans vi var på väg och sedan kunde vi gå inomhus när vi var på plats så oss gick det absolut ingen nöd på ☺️



Vi var till Hälla 50tals café - tre mil enkel väg från Åsele mot Junsele.

Det blev en bra tisdag❣️

Det är det längsta jag kört sedan oktober 2023 så jag är hyfsat ringrostig när det gäller landsvägskörning och att köra längre än nån kilometer 😅 vanligtvis kör jag bara hemifrån ner på samhället och hem igen ☺️

Anledningen till att jag icke kört bil några längre sträckor de senaste 8, 9 månaderna är självklart mitt sämre mående, min kroniska sjukdomar - me/cfs (kronisk trötthetssyndrom) och den reumatism/reumatiska värk jag dras med, men även en massa bilstrul satte stopp för bilkörning.



Ångermanälven 

5 kommentarer:

  1. Trevlig utflykt! Bilkörning sitter nog kvar i dig även om det var längesedan du körde. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. En dag utan regn i juli. Ojojoj...men skönt att ni ändå kan ta livet bra och göra det så bra och lyckans dig som inte blir myggbiten.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att läsa att ni varit iväg på bilutflykt! Fast det säkert var jobbigt för dig att köra så ger det också en kick att komma iväg och se något annat än det gamla vanliga. Det kafeet skulle jag gärna besöka, jag älskar 50-60tal, köper prylar och möbler på second hand för där hittar jag det jag gillar, Ikea dissar jag totalt.
    Mygg har jag inte sett en enda här i Faluförorten, märkligt! Fast å andra sidan så vistas jag inte i skogsmiljö...Önskar dig en fin söndag

    SvaraRadera
  4. Ni har verkligen haft otur med sommarvädret i år! Har knappt sett en mygga här!
    Kul ändå att komma iväg på en liten utflykt ... och bilkörningen sitter säkert i ryggmärgen ...
    50-talscafé låter trevligt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hm ... vart tog min kommentar vägen? Provar igen ... kanske blir det dubbelt om den nyss skrivna dyker upp.
    Ni har verkligen haft otur med sommarvädret i år! Här har jag knappt sett någon mygga!
    Kul att ni ändå kom iväg på en liten utflykt och 50-talscafëer är trevliga. Bilkörningen sitter nog i ryggmärgen ...
    Kram

    SvaraRadera

Hoppa på tåget 🚂

 Hoppa på tåget 🚂 idag lördag är lite speciellt, så här står det i instruktionerna: Bok. Ställ dig framför din bokhylla, blunda och peka på...