måndag 30 januari 2023

En ren slump?

 Biverkningar eller ren slump?


Om det nu inte räcker med att jag mår SKIT rent allmänt på grund av min kroniska sjukdom som ger mig tidvis väldans låg livskvalitet med trötthet, värkande kropp och bråkig, irriterad mage så mår jag ärligt talat sämre idag… idag dag 2 efter intag av medicin för/mot benskörhet i lördags.

Kanske ren slump?

Men just nu mår jag så här… ⤵️ Med tanke på min medicinöverkänslighet och allergi mot gud vet vad 🤷‍♀️ så var detta väl inte helt oväntat, men rejält onödigt

Mycket vanliga biverkningar kan förekomma hos fler än 1 av 10 användare: 
🔥 smärta i skelett, muskler och/eller leder vilken ibland kan vara svår
🔥 illamående, kräkning
🔥 huvudvärk, yrsel, trötthet 
🔥 buksmärta, obehagskänsla i magen efter ha ätit, förstoppning, fyllnadskänsla 🔥 illamående, kräkning
🔥 huvudvärk, yrsel, trötthet 
  • Mindre vanliga biverkningar kan förekomma hos upp till 1 av 100 användare 

    🔥 övergående influensaliknande symtom såsom värkande muskler, allmän sjukdomskänsla ibland med feber, vanligtvis i början av behandlingen, 


2 kommentarer:

  1. Men fy vad trist att du mår dåligt av dina tabletter. Hoppas att du snart mår bättre och att biverkningarna försvinner.

    SvaraRadera
  2. Biverkningar kan ju mattas av så vi hoppas det blir så för din del. Sedan beror det på hur länge biverkningarna sitter i. Är de kortvariga kan det kanske vara värt det men annars tveksamt...

    Kram

    SvaraRadera