onsdag 1 februari 2023

#fångafebruari och svaret på gårdagens cliffhanger

 Årets andra månad är här 😃


Underbara Claras fotoutmaning februari


Orden i utmaningen är som synes på bilden

1. Mössan

2. Morot eller piska

3. Mys

4. Melodifest

5. Man saknar inte kon förrän båset är tomt

6. Måndag

7. Misstag

8. Mitt i veckan

9. Marin

10. Mod

11. Mode

12. Mörka ringar

13. Matlåda

14. Min kärlek

15. Mullig

16. Mitt i prick

17. Mamma

18. Muskler

19. Moll

20. Måste jag?

21. Mycket vill ha mer

22. Mönsterglädje

23. Mög

24. Matte

25. Moralkaka

26. Mussla

27. Mössan av

28. Målfoto

Dagens #fångafebruari:


Då jag sällan, i princip aldrig har mössa så tänkte jag först en ”gammal bild”, sedan att jag skulle typ arrangera en möss-bild bara för #fångafebruari, men det orkade jag inte… så yes en bild på ett av mina Lyckotroll i natt-Mössa 😄


Svar på gårdagen cliffhanger:

Igår avslutade jag blogginlägget med en cliffhanger 😜 och yes det är kanske lite oväntat 🤔 💭 men det gällde faktiskt hur jag skulle lösa problemet Elin + kräkningar + dåligt mående = sjukfrånvaro från skolan.

Bild från busstationen igår tisdag:

Jag har funderat och funderat hur faan jag ska fixa detta jäkla problem som vuxit och vara blir större… tar allt större den av vårt liv.

Så jo igår tänkte jag lite ”utanför boxen” 🫠 och bestämde mig att NU testar vi något… funkar det så jo yes då var det en bra idé och om inte jo men då försökte vi i alla fall.

Jag skjutsade Elin till busstationen igår eftermiddag och hon tog bussen 14.40 och Elin sov hos en kompis till i morse och yes Elin har gått i skola idag onsdag 👍

Så yes planen sjösattes och det funkade, ett steg i rätt riktning så att säga 😃

I morgon är det dock en annan dag 🫤

Onsdagens bild från busstationen 


Onsdagar slutar Elin tidigt och tar då bussen hem redan 12.20

Bild hemma på vår gård innan jag körde i väg och hämtade hem ungen


Skulle vi få in en rutin så att Elin tar sig till skolan - trots måendet inte är tipp topp så är vi på rätt väg 😅 

Hur morgondagen blir… ja vi får hoppas på det bästa och bara se möjligheterna:

Det går bra, det går bra!!

Alternativ som ett boende i Lycksele är icke ett alternativ i nuläget.

Inom en snar framtid kommer vi höra från läkaren och innan dess ska nya prover tas.

2 kommentarer:

  1. Gulligt litet troll i sin mössa. Hoppas att det gick bra för Elin att ta sig till skolan idag. Det är inte lätt när man inte mår bra.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur situationen ser ut och att ni upplever att problemet blir större och större så är det viktigt att tänka utanför boxen och testa allt som står till buds, så bra jobbat och tänkt! Jätteskönt att det fungerade planenligt och att Elin har varit i skolan i dag. I morgon är en annan dag ja men fokus på att det här blev så bra!

    Jag vet att du varit mycket tydlig med att ett boende i Lycksele inte är något alternativ i dagsläget och självklart respekterar jag det för ni känner Elin allra bäst. Ändå väljer jag att slänga ut en brandfackla. När saker och ting inte fungerar så kan det vara bra att göra på ett helt annat sätt. Många ungdomar växer rejält i ansvar när de får klara sig mer på egen hand. Så det kan ju vara något att ha i åtanke inför nästa läsår tänker jag. Om Elin skulle vilja så klart...

    Nu håller jag tummarna för en bra torsdag!

    Kram

    SvaraRadera