Skyltar Skyltsöndag

 Veckans Skyltsöndag med BP var jag klar med redan i onsdags 😜

Kolla in denna, en inbjudan att fira Sveriges nationaldag i morgon måndag… någon glömde korrekturläsa innan annonsen blev tryckt 🇸🇪


 Visserligen en krockskadad bil, men till Skyltsöndag funkar den utan problem, bilen står hos ”på lacken” som jag skämtsamt uttalar polacken 😅

Denna ”matvagn” stod parkerad utanför Coop måndag & tisdag, under tisdagen fick den sällskap av en annan ”matvagn” som sålde Langos, jag gick förbi denna i måndags och att jag vet den fick sällskap 😜 beror på att C varit dit och köpt Langos… Nix jag handlade icke, jag äter faktiskt inte vad som helst ☺️

Kunde inte motstå denna bild reg.skylt 😅 

Yes box allright detta var då mitt bidrag 😃

Kommentarer

  1. Snyggt skyltat hos dig som vanligt! Det var både onödigt och slarvigt att det blev fel dag tycker jag. Borde vara lätt att upptäcka om man kontrolläst.
    Langos hade jag gärna ätit men smaken är som baken :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu höll jag på att sätta kaffet i halsen....läste ju skylten om firandet och jag ska ju jobba imorgon- har jag inte koll var min första tanke. Jag har heller aldrig ätit langos- för jag har inget ställe sett som säljer. Men jag vet att flera av dina läsare kommer att bli så sugna. Snyggt och fint skyltat.
    PS Jag förstår om lagt planerna på hyllan ett tag. Vädret och dess makt kan suga musten ur en. Jag har idag tagit tag i odlingarna igen.....I liten skala bara gurka och tomat i det lilla växthuset som klarade vinterns framfart. Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Riktigt trevliga skyltar, med ett tydligt tema..bilar!
    Så synd att det blev så fel på dagen, Nationaldagen t.om.Nå, så kan det gå, kanske de får fira båda dagarna nu istället?
    Langos har jag aldrig ätit, visste inte ens vad det var innan jag såg ett foto hos Paula en gång.
    Man lär sig på bloggen!

    SvaraRadera
  4. Haha, alltså, jag trodde att felet med första skylten var ordet Hembygdsområdet där det skulle stå hembygdsgården! Och så var det fel dag skrivet, ser jag när jag läser kommentarerna. Ja j iisses så det kan bli. Churros och donuts och langos har man sålt flera ton av i helgen här i falun under Å-festivalen. Langosarna gillar jag, en gång om året är lagom, de andra hoppar jag glatt över! Tack för fina skyltar

    SvaraRadera
  5. Ooooops, så pinsamt att lägga Nationaldagen på en måndag. Men med tanke på att vi i Sverige inte har en "riktig" nationaldag med tradition, så förstår jag fadäsen. Pratade med två personer idag som också sa att "imorgon är det ju nationaldagen". Nej, det är det inte, men en klämdag är det i alla fall. Otroligt bra fångat Åsa!!!
    Förresten - finns det oäkta timmerhus i Västerbotten? Hur ser dom ut i så fall;-)
    Churros och Donuts - yuck! Langos är helt okej och goda, men då ska man absolut ha Rennie eller Novalucol med sig;-)
    Här kallas "matvagnarna" för "food trucks" (så typiskt för nollåttor att välja engelska uttryck...). Kan lugnt säga att de funkar inte här i Täby, men väl på Söder.
    Åsså av slutar du med en "BOM" - hahaha:-)
    En härlig Skyltsöndag även här på din alternativa blogg:-) Tusen tack för den också och ytterligare en länk:-)

    SvaraRadera
  6. Ligger efter med kommentarerna igen ... snyggt skyltat i alla fall! Vilken miss med fel veckodag inför firandet!
    Ha en fin tisdagskväll!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂