Skyltsöndag Junsele Sollefteå

 Skyltsöndag med BP

Då var vår semestervecka över och efter sju nätter i husvagnen ska vi då återvända hem och till vår egen säng… lite tvetydigt då även sängen i husvagnen är vår 😜

Sollefteå har bjudit på ömsom sol och blå himmel och ömsom regn, men det har varit en bra vecka och jag är tacksam över att vi fick hundvakt, även om det var väldans tveksamt till att börja med.

Dagens Skyltning börjar i slutet eftersom de bilderna är från idag söndag:









På väg hemåt från Sollefteå stannade vi till i Junsele som typ ligger mittemellan Sollefteå och Åsele, vi brukar välja att äta här på pizzerian då de har bra mat och service 👍

Nu blev det tyvärr ingen bild från pizzerian utifrån… men det ser ut så här:

Pizzeria & Restaurang Gomoran Junsele 



Jag har haft tid och möjlighet att bara sitta och läsa… detta är bok nummer fyra denna vecka 😊 ärligt talat vet jag inte när jag var var så lugn och harmonisk att jag fixade att läsa… vanligtvis kryper det i kroppen på mig och detta ihop med hjärnbrist och vansinniga tröttheten som lamslår mig brukar jag icke kunna koncentrera mig.


Första gången jag sett en bil med tillhörande tält… en norsk Tesla (elbil)



Sol och blå himmel är min favoritfärg 

Okey nu har det väl inte blir direkt några skyltar och det heter ju Skyltsöndag med BP så jag kastar väl in ett gäng bilder från igår lördag då det var PRIDE Sollefteå 






Okey busskuren hör väl inte till Pride ☺️




Kommentarer

  1. Trevligt att du kunnat koppla av och läsa! Jag har också läst 4 böcker den här veckan just nu läser jag 'Det sista han sa' tror nog att jag hinner färdigt före sängdags .....knappt hundra sidor kvar och det är spännande. Ha det bäst och snyggt skyltat. Men Elin ser rätt arg ut.....

    SvaraRadera
  2. Alltså den husvagnen är nog den största jag sett. Okej, såg den ju ifjol också, men den är inte mindre imponerande nu vad gäller längden. Beundrar J som kan köra med den... och parkera, nåt jag aldrig skulle klara.
    Skrattade gott åt dina två familjemedlemmar som är väldigt sociala med sin fru respektive mamma. Och Elin ser aningen skeptisk ut vad gäller maten - hahaha. Å att du valde rödspätta - varför blir jag inte överraskad idag heller;-)
    Fantastiskt att du plöjt igenom fyra böcker den här veckan. Ni borde åka på husvagnssemester lite oftare...
    Skrattade gott åt Teslan med tältet bak på. Typiskt norskt skulle jag säga;-)

    Tusen tack även för den här Skyltsöndagen och länken:-)

    SvaraRadera
  3. Hela Pridefestivalen är ju en enda stor glad skylt! Så trevligt att läsa att du orkat läsa, jag läser mycket, men pga dålig koncentration så hoppar jag mellan olika böcker. Låter helknäppt men jag håller isär dem. ett par tre böcker läser jag samtidigt, men då olika genrer och språk. En fin semestervecka i husvagn, det var längesen, men jag har campat mycket i mina dar. Trivdes oerhört bra med att flacka omkring på vägarna o försöka hitta smultronställen. Ha nu en skön augustivecka, ostadigt väder väntar, men då hinner man inte lessna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂