lördag 18 november 2023

Hoppa på tåget 🚂

 UNDER alla under så har jag varit helt säker på att det fanns en sångtext som lyder på detta viset… googlar min vana trogen men hittade först ingenting ☺️

När Karin från Madeira kommer körande med tåget 🚂 så är det bara att ta ett hopp från perongen och Hoppa på tåget 🚂 på tåget eller rättare sagt i tågets resturangvagn ser jag flera passagerare som sitter under borden och visar varandra olika synonymer på ordet Under.

Anki,  Anna i PortugalCarita,  KarinOrdodlaren, Paula, StefanZnoggeÅke


Till slut så ramlade polletten ner och jag hittade den lilla sång eller rättare sagt sångtexten som jag sökte:

Liten loppa kokar soppa,
har du hört sånt under!
Under över alla under,
när en loppa kokar soppa
Hi hi hi ha ha ha!
Kom får du se nåt riktigt bra!
🎵 🎶 🎵 🎶 

Under 👇 soffan ligger Teddys boll 

9 kommentarer:

  1. Japp, så låter ju låten. Känner igen den, det gör jag och bollen ligger ju under...Tack för att du är med på tåget idag igen Åsa! 🤍

    SvaraRadera
  2. Hejsan, det var ett tag sedan jag var härinne, men nu hoppas jag att starta om igenn. PS Jag mår bra!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Aldrig hört den söta sången =)
    Känner ingen det där med leksaker under soffan. Önskar dig en fin eftermiddag/kväll. Kram

    SvaraRadera
  4. En så söt sång och den har jag aldrig hört. "Under över alla under" fick mig däremot att tänka på sången "Pärleporten" 🤩
    Jodå, under soffan springer ofta saker in. Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Sången har jag heller inte hört, men som vanligt löste du temat galant. Förväntade mig (nästan) att få se Teddy och/eller Frost liggandes under köksbordet, men det var såklart för mycket begärt;-)

    SvaraRadera
  6. Den sångtexten var under-bart kul, kan du inte sjunga den också, har ingen aning om hur melodin låter! Fyndigt av dig att komma på !

    SvaraRadera
  7. nu glömde jag igen, anonyma finnkäringen...

    SvaraRadera
  8. Vilken söt liten sång som jag aldrig hört tidigare. Ja, varför hamnar så många hundleksaker just under soffan...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera