tisdag 6 februari 2024

Fånga februari med Underbara Clara

 Tisdagens ord med Underbara Clara utmaning Fånga februari är förväntan… sanningen är att jag försöker låta bli att ha så värst mycket förväntan, jag vill helst inte bli besviken.

Men det finns olika förväntningar (ibland är det kanske förhoppningar) som till exempel en förhoppning att det ska vara fint väder, sol och blå himmel på lördag.., eller att det ska bli fred i Ukraina och att Putin ska dra sig tillbaka till sin håla som det troll han är. Jag har en önskan att det ska bli slut på kriget mellan Hamas och Israel innan hela Gaza är bombat sönder och samman.

Sverige som land har en förväntan att få bli fullvärdiga medlemmar i NATO, det var väl inte en enda politiker i regeringsställning som trodde att den förhoppningen skulle ta så lång tid, planen var hand i hand med Finland… så blev det dock inte.

Yes det är ju förhoppning som kanske aldrig nånsin blir av, men vi är nog många som delar denna förhoppning att det ska bli slut på krig och att det ska råda fred på vår jord.

Idag är det Samernas nationaldag och även där finns det en förväntan, förhoppning att Staten ska ta sitt ansvar och erkänna sitt maktmissbruk både från tidernas begynnelse fram till nu: samerna trängs undan, rättigheter urholkas, näringarna hotas och samer diskrimineras.

Bild lånad Google 

2 kommentarer:

  1. Ja du, det är nog mycket man kan förvänta sig... jag fick beskedet idag på Plåsterkåken att min kamp med antibiotikan tar inte slut den 11 denna månad = URK!!!

    SvaraRadera
  2. Fina samiska flaggan =)

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...