lördag 10 februari 2024

Fånga februari och Hoppa på tåget 🚂

 

Fånga februari med Underbara Clara ordet är Jobbigt värre ☺️

I dag har det mesta varit Jobbigt värre 😶

Ibland är livet Jobbigt värre… det är bara så.

Jag är så jäkla less på att må skit, att alltid vara illamående och ha värk, att vara trött… vansinnigt trött och inte orka delta i livet.


Som vanligt på lördagar då blir det ett dubbelt inlägg eftersom Åke från Klyktattarland kör Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂 ordet är SNÖ 


Är det något vi inte direkt har ont om så är det snö 😅 jag vet att många från Blogglandia som är med på detta tåg 🚂 tycker det är jobbigt värre med snö.

Hittills under 2024 så har vi haft fler kalla dagar jämfört med vad som brukar vara vanligt. Att termometern visar minus 28 under flera dagar i följd under en längre tid omväxlande med att snöfall då det verkligen blir påfyllt av vårt snölager.



Nu är ju inte jag så värst brydd över varken kylan eller snön, jag kan som tvättäkta norrländska inte tänka mig en vinter utan snö och kyla.

Det hör till ovanligheten att jag klagar på snön - den här årstiden 😅 i slutet av april och början av maj ja då blir jag missnöjd när det snöar och är kyligt.

Jag kan till och med säga att första snön för säsongen är magisk.


Februari med sol och blå himmel är en favorit 

För mig skulle det vara jobbigt värre om det regnade i februari och om det blåser dessutom då är jag färdig att kasta in handduken och lägga mig ner och dö tills vädret blir bättre 😅

Jag antar att det finns de som dumförklarar mig när jag säger att jag får energi av dessa soliga dagar med blå himmel och den vita gnistrande snön.

8 kommentarer:

  1. Nähä, jag dumförklarar dig i alla fall inte. Jag vet att jag också fick en rejäl kick av vintern när jag var med om "riktiga" sådana. Vintern ska ju vara snö, is och vackra vidder plus lite till. Om det är dumt att tänka så, så är vi två dumma tillsammans.
    Hoppas att du får det lite lättare med allt det jobbiga. Önskar dig allt gott! 💗

    SvaraRadera
  2. Det må vara många iskalla minusgrader, men Norrland levererar, helt klart. Och precis som du tycker jag att en blå himmel och sol är den bästa bakgrunden till vilken bild som helst. Även under vintern:-)

    SvaraRadera
  3. Dina vinterbilder är verkligen fina. Och solen visar sig också, så härligt för dig. Synd att du ska må så jäkla dåligt. Jag håller tummarna för att det blir en bättre dag imorgon. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag dumförklarar dig inte heller utan jag kan helt förstå din känsla. Hade den skånska vintern sett ut så hade jag säkert känt det samma men för vår del handlar det om regn och blåst dessvärre. Bilderna är så fina!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Norrland har ju en helt underbar vinter med inte alls den känslan av kyla som vi har söderut.
    Klar luft med blå himmel och sol, och på det lite snö, det är väl en underbar norrländsk vinter!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag är norrländska i min själ, och har alltid älskat vinter och snö. Dessvärre har vintern blivit jobbigare att härda ut i med åldern, halkan är värst. Om det såg ut som på dina snövita vidder så skulle jag enbart njuta!Men tänk ett liv utan fyra årstider! Det finns ju inte på världskartan! Må så gott du bara kan, hälsar finnkäringen

    SvaraRadera
  7. Bra snöbilder... Ja snölagret är fullt. jag som inte ens kan skotta än med att stå på en fot, kryckorna sätter stopp för skyffel också jag lovar det. Än mindre köra traktorn... när jag inte har converter. Tur man har snälla grannar som drar en repa vid behov.

    SvaraRadera
  8. Härliga vinterbilder! Såklart älskar du dina norrländska vintrar och jag är glad att du njuter av dem!
    Själv är jag inte så begeistrad, men det vet du ju redan :)
    Kram

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...