tisdag 13 februari 2024

Fånga februari Underbara Clara

 Fettisdagen… har Du ätit en semla?

Själv så har jag visserligen köpt två semlor, men jag har varken smakat på nån semla eller kommit ihåg att ta en bild, semlorna fick mina två älsklingar, jo yes jag menar de tvåbeningar jag har i mitt liv ❣️

Eftersom semlor antingen innehåller mandelmassa eller nutella så går semlor helt bort… jag är allergisk och tänker inte chansa, inte ”bara för att…” 🥹

Dagens Fånga Februari med Underbara Clara ordet är: Mäktigt och yes dagens bilder är från grannkommunen Vilhelmina:



Jo yes jag tycker iskyrkan är mäktig… vad tycker Du?

5 kommentarer:

  1. Jodå, jag tycker att den är mäktig och väldigt vacker. Synd att den smälter bort men det kommer väl en ny längre fram igen?

    SvaraRadera
  2. Iskyrkan är verkligen mäktig, den kommer att passa som inlägg även på Hoppa på tåget=) Jo, semla blev det. Nutellasemla låter vidrigt i mina öron

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att kyrkan är både väldigt vacker och mäktig samtidigt som den är enkel. I det lilla bor det stora.
    På vårt konditori finns fastlagsbullar som är nöt- och mandelfria så det tycker jag är bra. Är man allergisk så chansar man absolut inte.
    Vi fick fastlagsbullar på klubben och det var så goda!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  4. Kyrkan är fantastiskt fin och du kan vara väldigt nöjd med dessa höjdarbilder. Roligast är att du följde med J och faktiskt såg kyrkan irl och inte bara "second hand" via Elin så att säga.
    Nej, jag fick visserligen en semla av grannen, men den står kvar i kylskåpet. Jag ogillar mandelmassa och kryddan i semmeldegen, men jag älskar vispgrädde. Så imorgon ska jag skyffla i mig vispgrädde har jag tänkt;-) Det är ju Alla Hjärtans Dag;-)

    SvaraRadera
  5. Jag åt inte heller någon semla ... har ju redan ätit två i år, vilket är en mer än vanligt.
    Iskyrkan är jättefin ... såg ett inslag på tv om den härom kvällen.
    Kram

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...