torsdag 15 februari 2024

Underbara Clara och Fånga Februari

 Dagens Fånga Februari med Underbara Clara och ordet är Onödigt vetande.

De som känner mig vet att jag vet jäkligt lite om en massa saker och att jag är bra på två saker 😅 att googla och på onödigt vetande 😜 i min hjärna trängs en massa onödigt vetande som absolut har noll betydelse men nog minns jag just det 🫠

Som till exempel Varför äter fransmän sniglar 🐌 eller  vilken månad har 28 dagar?

Nåväl jag avslutar med Vad blir dubbelt så stort när det delas?


Som hund och katt 

5 kommentarer:

  1. Spontant tänker jag på kärlek, den blir bara större mera man delar den...men kanske gåtan har ett annat intressant svar?
    Onödigt vetande? Jag tror ju att allt vetande är bra även om man kanske inte tycker det för stunden. Mitt i allt är det bra att veta.
    Ha det fint Åsa!😊😊

    SvaraRadera
  2. Spontant tänker jag att allt vetande kan komma till nytta vid något tillfälle när man minst av allt anar det. Ett onödigt vetande hos mig är dock min mormors telefonnummer när min mamma var liten. Båda är döda så det är väl mer ett minne att det sitter kvar.
    Glädjen gissar jag på.
    Jag har en nära släkting som är gift med en Natt och Dag så vi är indirekt släkt. När det gäller författaren har jag dock inte kolla.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alla månader har 28 dagar =)
    Delad glädje är dubbel glädje.
    Men varför fransmän äter sniglar......för att de kan?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för snigelsvaret, tänkte inte alls på det alternativet =)

    SvaraRadera
  5. Skrev just en kommentar hos Karin igår tror jag det var om "onödigt vetande", då hon bloggade om radband. Ja, vi alla har olika tankar om vad som är onödigt vetande. Men det är himla roligt att läsa om vem som tycker om vad som är onödigt att veta faktiskt;-)

    Sedan är ju "kärlek" givet som svar också. Liiiitet klyschigt kan jag tycka;-)

    Å sniglar - det är inte bara fransmän som äter sniglar. Jag ÄLSKAR sniglar. Tyvärr finns de bara ibland hos Lidl.

    SvaraRadera

Snön faller 23 april

 Jag sitter och slötittar påTrädgårdstider på SVT samtidigt som jag kollar bloggar 😊 Måste bara dela med mig av dagens bilder 😜 Snön falle...