söndag 26 maj 2024

Mellan hägg och syren

 Söndagens bilder






Ulf Lundell är en favorit 

Okej
Du kommer tillbakaMellan hägg och syrenÅr efter årMellan hägg och syren
Det har hänt att jag önskatAtt du lät mig va ifredJag har längtat mig genom månaderEfter just ditt ansikteDet var det jag fick se
Du ler mot migMellan hägg och syrenDu håller mig fångenMellan hägg och syren
Jag kommer från novemberJag vet vad nätterna har för namnDu jagar undan mörkretOch håller mig kvar i romansernas famn
Och viskar: "Underbart!"UnderbartUnderbart, underbart
Du säger hjärtat brinnerMellan hägg och syrenMen blodet brinnerMellan hägg och syren
Och att den branden har en meningDet har jag för längesen lärtMen när allt sen ligger i askaHar man rätt att fråga vad det var värt
Du viskar: "Underbart!"UnderbartUnderbart, underbartMellan hägg och syren
Mellan hägg och syrenNär kärleken brännerMellan hägg och syrenDå är vi vännerMen i augustis gula skenBlommar ledan på sin grenDu flyr in i hösten och lämnar mig kvar
Jag ska bygga ett husMellan hägg och syrenVitt och stortMellan hägg och syren
Av solvarm sten ska det stå därOch vänta i juniljusJag ska vänta tills du kommerJag ska ta din längtanJag ska sväva i ditt rus
Du viskar: "Underbart!"UnderbartUnderbart, underbartMellan hägg och syren
Mellan hägg och syrenMellan hägg och syren

Det tar väl en tid innan syrenerna blommar


Än ligger det snö kvar… 

4 kommentarer:

  1. Njut! Nu har du härlig tid framför dig med allt som ska slå ut.

    SvaraRadera
  2. Ulf Lundell ... även en av mina favoriter!
    nu är det verkligen vår hos dig ... ja, nästan sommar!
    Härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackert du relaterar till den store Uffe :) Du hade allt lite snö kvar :) Jag kommer att relatera bilder till Om Sommaren imorgon :)

    SvaraRadera
  4. Så fin text jag läser, Ulf Lundell var aldrig så speciell för mig, jag har inte läst hans böcker men tycker mycket om många av hans sånger. Här hos mig fick inte skomakaren någon semester i år, häggen hade knappt slutat blomma innan syrenerna tog vid. Nu blommar precis allt, även nyponrosor och midsommarblomster, violer, prästkragar, ljuvligt, javisst men sen då?? Skulle vilja sakta ner farten lite, men det är inte jag som bestämmer...
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera