Uppdatering 14 juni

 


Min fina Dahlia… yes jag är oerhört stolt över att jag fortfarande håller den vid liv 😅 På grund av gårdagens omväxlande aprilväder så fick jag lov att ställa dahlian i säkerhet ☺️

Det händer saker i min pallkrage vid härsan, en pingstlilja har sett dagens ljus, men några stockrosor verkar inte tänka dyka upp.


Årets andra regnbåge 🌈 under gårdagen slog åskan ner i en antenn på taket till brandstationen och då slogs delar av Internet ut, men bättre att internet slås ut än att det börjar brinna.

Jag tror… kanske håller jag på att återvända till de levande 😅 jag har faktiskt sovit nästan en halvtimme kortare från igår kväll till idag jämfört med från onsdagskväll till torsdag mitt på dan vilket måste betyda att kroppen håller på att återhämta sig.

Jag har ”sovit tills jag vaknar” från tisdagskvällen fram till idag och det har blivit fler timmar med sömn än timmar med vaken tid och då har jag ändå mest bara vilat även de timmar jag varit vaken.

Kommentarer

  1. Fin Dahlia! Bra att du återhämtar dig. Fy för åska. Ha en bra fredag! Vi kanske ses vi på tåget imorgon? Kram

    SvaraRadera
  2. Så vacker din dahlia är!
    Åska och blixtnedlag är verkligen inte roligt men så skönt att det inte blev en storbrand av det i alla fall.
    Här har det ösregnat hela dagen och jag är så trött på detta väder.
    Önskar en fortsatt fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dahlior som är så vackra. Jag har många gånger tänkt att jag ska ha dahlior, då jag bodde på Åland, här ser man dem inte alls. Men det blev bara en tanke...
    Åska som slår ner är ingen trevlig sak men hellre på det sättet som du skriver än att det blir eldsvåda.
    Fortsätt krya på dig, framåt, framåt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sömn är läkande, hoppas det gäller även dej! jag har idag varit på utflykt med mina tjejer och är rätt mör efter hemkomsten. Det är ju så kul att ibland göra saker tillsammans, men sen behöver jag en vilodag. Ta väl hand om dig!

    SvaraRadera
  5. Så vacker dahlia du har ... härlig färg!
    Fint att läsa att du börjat återhämta dig ... fortsätt så!
    Åskväder kan verkligen ställa till det!
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂

Hoppa på tåget 🚂