FortsÀtt till huvudinnehÄll

💯 dagar dag 12

 Jag lĂ€ste… Blir man sjuk av sitt liv sĂ„ mĂ„ste man Ă€ndra pĂ„ det.

Jag tĂ€nkte… Det Ă€r inte alla som kan Ă€ndra pĂ„ sitt liv, inte egentligen sĂ„ dĂ€r hux flux.

Men det Àr galet att sÄ mÄnga blir sjuka sv livet de lever.

Bild frĂ„n gĂ„rdagens besök pĂ„ sjukstugan 

Det blev det tvĂ„ i ett besök… bĂ„de det planerade med astmasköterskan och sedan en snabbis (‼️) med den vita rock som i juni förordade kostomlĂ€ggning och viktnedgĂ„ng.

Jag fick beröm 😅 den vita rocken var imponerad över att jag lyckats minska 7️⃣ kilo.
Hon frĂ„gade HUR jag gjort… slutat Ă€ta svarade jag inte đŸ€Ș

Men den vita rocken var Ă€ndĂ„ inte helt nöjd med mig dĂ„ jag vidhĂ„ller att jag inte vill ha mer medicin… speciellt nĂ€r mina ”vĂ€rden, provsvar” numera Ă€r inom godkĂ€nt 👍 sĂ„ jag fortsĂ€tter kĂ€mpa framĂ„t med min kostomlĂ€ggning, jag tror det Ă€r vettigare.

NÀr det gÀller min astma och medicinering sÄ ska jag fortsÀtta enligt tidigare ordination.

Min Teddybjörn:


Kommentarer

  1. Du har verkligen varit duktig med din viktminskning och det pÄ ganska sÄ kort tid. Med tanke pÄ att dina provsvar ligger inom godkÀnt sÄ kÀnns det vÀl onödigt med fler mediciner sÄ jag förstÄr hur du kÀnner dÀr.
    SÄ fin bild pÄ Teddy!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  2. Jag hÄller pÄ dig! Kram

    SvaraRadera
  3. En till som hĂ„ller med dig! Heja dig Åsa! Ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 och som vanligt kommer tĂ„get frĂ„n Klyktattarland och det framförs av  Åke frĂ„n Nacka Dagens ord Ă€r Ingen 💹 utan đŸ”„ 😼‍💹 Joo, yes box allright det har varit lite tomt och tyst hĂ€rifrĂ„n pĂ„ grund av lite olika orsaker ☺️ utan att gĂ„ nĂ€rmare in pĂ„ ‼️VARFÖR‼️ sĂ„ jo men det blir ju sĂ„ ibland…  Min magkĂ€nsla kurrar motvilligt och skriker tĂ€nk Dig för‼️skriv inget som nĂ„gon kan missförstĂ„ eller om det förs vidare skadar nĂ„gon annan. Ärlighet skadar ingen… men kan missförstĂ„s, det beror pĂ„ hur det vinklas i andra och tredje hand. Ingen rök utan eld = om det finns rykten sĂ„ mĂ„ste det vara delvis sant. Dagens ord Ă€r ju Ingen rök utan eld đŸ”„   Nu vĂ€ntar jag pĂ„ att tĂ„get frĂ„n Klyktattarland ska komma…  Lokföraren Åke  Ă€r inte riktigt piggelin sĂ„ det kan ta en stund för honom att fĂ„ ordning pĂ„ tĂ„get och samla ihop passagerare. Men jag skickar en Krya pĂ„ kram i ett stort pĂ„skĂ€gg till  Åke i Klyktattarland ❣️ Den som kĂ€nner mig vet att jag Ă€r lite pyroman, jo men yes jag Ă€r

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Lördagförmiddag och jag vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 tillsammans med Min egen skugga…  Det Ă€r en klyktattare frĂ„n Sundsvalls hĂ„llet  Nacka 144  som hanterar tĂ„get och trots snömodd och isbelagd rĂ€ls kör  Åke  framĂ„t i god fart och hĂ€mtar upp passagerare och deras skuggor frĂ„n norr till söder och Ă€ven utanför landets grĂ€nser. HĂ€r ser Ni min skugga som Ă€r ute med Teddybjörnen  NĂ„got skugglika att prata om har jag inte, inte gör jag nĂ„got skuggbudget heller… Om shadow life, detta okĂ€nda icke-kanoniska okĂ€nda liv kan Ă€nnu existera med kĂ€nt liv. Till exempel virus skulle innan de upptĂ€cktes betraktas som en del av skugglivet. Att leva i skuggan av nĂ„gon Ă€r inte helt ovanligt - att nĂ„gons prestationer och förmĂ„ga Ă€r sĂ„ stor att att nĂ€rstĂ„ende inte uppmĂ€rksammas. En skugga av liv under ytan Egentligen hade jag en helt annan plan nĂ€r det gĂ€ller min skugga - men utan att lĂ„ta skuggan av ett misslyckande fördunkla denna lördag sĂ„ kan jag vĂ€l kort och gott sĂ€ga att det blev inte sĂ„ dom jag

Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂

 Dagens Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂 KAN bli mitt sista beroende pĂ„ vissa personliga Ă„sikter đŸ€« men nu stĂ„r jag hĂ€r redo att Hoppa ombord pĂ„ tĂ„get nĂ€r eller ska jag sĂ€ga OM  Åke frĂ„n Klyktattarland  kommer… förra veckan stod jag och vĂ€ntade, men dĂ„ dök  Åke  aldrig upp, det kan ju hĂ€nda att tĂ„get inte klarade den NorrlĂ€ndska kylan eller om tĂ„get helt enkelt körde fast i snökaoset söder om DalĂ€lven, men en gĂ„ng Ă€r möjligen acceptabelt, tvĂ„ gĂ„nger Ă€r en gĂ„ng för mycket… Dagens ord Ă€r GULD   ThailĂ€ndska paviljongen Ragundadalen ThailĂ€ndska paviljongen i Ragunda uppfördes 1997 - 1998 till minne av den thailĂ€ndske kungens Chulalongkorns besök 1897 En speciell sorts sevĂ€rdighet inte helt vanlig hĂ€r i vĂ„rt avlĂ„nga land absolut vĂ€rt att besöka och jag lovar att det finns GULD Allt som glittrar Ă€r inte GULD men det finns GULD korn ☺️ Om det blir samma visa om igen att  Åke och tĂ„get  inte trafikerar Norrlands inland sĂ„ blir detta min sista lördag med Hoppa pĂ„ tĂ„get 🚂